Цей рік був одним з найбагатших на події в автомобільному світі за останній час. Від страйку профспілки UAW в США, що позначилось на всьому автомобільному світі, до переходу галузі на електромобілі. Цей список враховує ключові рішення представлених персоналій, які будуть впливати на споживачів, а в деяких випадках і на суспільство в цілому, протягом багатьох років.
1: Шон Фейн
Натхненний лідер Об'єднаних працівників автомобільної промисловості США домігся значних поступок від "Великої трійки" Детройта, закликавши до безпрецедентного національного страйку, який перезавантажив трудові відносини в Америці на довгі роки. Фейн – неймовірний лідер. Він вирвав перемогу, щоб забезпечити собі президентство UAW у березні, і стояв пліч-о-пліч з досвідченими керівниками, такими як Мері Барра з General Motors та Джим Фарлі з Ford, під час переговорів. Після шеститижневого страйку Фейн здобув беззаперечну перемогу для своєї профспілки.
Хоча він домігся значних поступок від "Великої трійки", Фейну вдалося ще краще контролювати послання і залучити впливових союзників, включаючи президента Байдена, до своєї боротьби за підвищення зарплат і пільг. Він спритно чинив максимальний тиск на керівництво Детройта, але врешті-решт погодився на угоду, яка підвищила заробітну плату на 25% протягом терміну дії контракту – менше, ніж його початкові вимоги на 40%. Хоча профспілка робила зухвалі заяви про те, що залишає автовиробників "пораненими на місяці", контракт зрештою виявився прийнятним компромісом, незважаючи на риторику з усіх боків. Наприклад, GM заявила про збитки від страйку в розмірі $9,3 мільярда, одночасно оприлюднивши план викупу акцій на суму $10 мільярдів для збільшення дивідендів.
Загалом, Фейн зробив більше, ніж забезпечив тактичну перемогу над менеджментом. Він скоріше розпалив пристрасті робітничого руху, якого не бачили в цій країні десятиліттями. Він скористався настроєм американців об'єднуватися заради підвищення заробітної плати. Не випадково Honda, Toyota та Hyundai підвищили зарплати своїм робітникам одразу після того, як працівники UAW ратифікували їхні контракти, а Фейн вже встиг наробити галасу про Tesla та Volkswagen.
2: Ілон Маск
Генеральний директор Tesla – це торнадо, що руйнує автомобільну індустрію. Ми не бачили таких, як він, десятиліттями. Існує не так багато влучних порівнянь. Можливо, якби Лі Якокка або Генрі Форд II діяли за кожним своїм божевільним імпульсом, або якби Джон ДеЛореан дійсно мав достатній оборотний капітал, ми могли б побачити щось близьке до всюдисущості Маска. Але це лише автомобілі. Генеральний директор Tesla також володіє X, платформою, раніше відомою як Twitter, і керує компанією SpaceX, яка запускає ракети в космос. Відверто кажучи, вражає, що одна людина має стільки влади над суспільством.
Він також робить дико образливі заяви, відштовхнувши від себе обидві політичні партії США і в певний момент зумів роздратувати майже всіх в автомобільному бізнесі.
Маск керує найбільшим виробником електромобілів у світі. Він виявився прозорливим, інвестувавши в мережу зарядних станцій Tesla Supercharger, і цього року майже кожен автовиробник підписався на її використання. У той час як інші компанії зосередилися виключно на електромобілях – або на протистоянні їм, – Маск зрозумів, що інфраструктура зарядних станцій так само важлива, як і самі автомобілі. Для Маска це був, м'яко кажучи, непростий рік. Йому нарешті вдалося запустити Cybertruck в серійне виробництво, і, принаймні спочатку, якість збірки виявилася кращою, ніж багато хто побоювався. Потім NHTSA змусило Tesla відкликати майже кожен автомобіль, виготовлений з 2012 року, щоб виправити помилки в роботі автопілота. Цього вже достатньо, щоб поставити Маска на перше місце в цьому списку.
3: Мері Барра
Керівник, який перебуває на чолі General Motors найдовше з часів Альфреда П. Слоуна, який пішов у відставку в 1946 році, Барра здобула широку повагу за прийняття складних рішень і нагляд за епохою процвітання GM протягом десятиліття, коли вона була на чолі компанії.
За винятком Маска, який продає лише електромобілі, Барра є, мабуть, найбільшим у галузі прихильником електрифікації Америки. Сам Байден відзначав її ентузіазм, і в міру зростання ринку електромобілів GM має всі шанси заробити на таких продуктах, як Chevy Blazer EV та Cadillac Lyriq. У лютому вона була включена в Зал автомобільної слави на знак визнання її впливової роботи в GM і новаторського статусу першої жінки, яка очолила автовиробника.
І Барра каже, що не планує зменшувати оберти. Напередодні Різдва їй виповнюється 62 роки, і вона заявила, що не зацікавлена у другій політичній кар'єрі (WikiLeaks стверджує, що у 2016 році її кандидатура розглядалася на посаду віце-президента Гілларі Клінтон).
Тим не менш, перед GM стоїть багато викликів. Її інвестиції в Cruise Automation перетворилися на грошову яму, також Барра визнала низькі продажі електромобілів GM.
4: Джим Фарлі
Генеральний директор Ford реалізував свій план з організації "Блакитного овалу" в окремі підрозділи для бензинових автомобілів та електромобілів, доповнивши його розгорнутою фінансовою звітністю. Це креативний підхід, який показав Уолл-стріт, що він серйозно налаштований рухати Ford у майбутнє. Харизматичний 61-річний фанат мустангів, автогонщик і ведучий подкастів привніс у компанію енергію, якої не вистачало його безпосереднім попередникам, Джиму Хакетту і Марку Філдсу. Філдса звільнили, коли ціна акцій Ford різко впала під час його роботи, а Гекетт, колишній генеральний директор меблевої компанії та спортивний директор Мічиганського університету, пішов у відставку після майже анонімного перебування на чолі компанії. Фарлі домігся більшого, ніж вони обидва, запустивши такі електромобілі, як F-150 Lightning та Mustang Mach-E, підштовхнувши ціну акцій Блакитного Овалу в правильному напрямку.
У той час як Байден хвалив Барру за зусилля GM у сфері електромобілів, під керівництвом Фарлі компанія Ford досягла результатів, які заслуговують на довіру. І на відміну від GM, Ford мудро вийшов зі сфери автономних транспортних засобів, продавши свою частку в проблемній компанії Argo AI, що займалася розробкою безпілотних автомобілів, перед тим, як вона закрилася минулого року. Незважаючи на підтримку Ford, VW і Amazon, трьох найбагатших компаній світу, Argo зазнала краху – і Фарлі, очевидно, передбачав це. Онук працівника заводу Ford, Фарлі має блакитну кров Ford Blue, і його спадщина на посаді генерального директора буде визначена в найближчі кілька років.
Кросовери ставлять рекорди: в ЄС кожен другий проданий авто, в Україні - більше 80%
|