Нарешті, через чотири роки після першої презентації Tesla передає перші серійні машини свого електричного пікапа Cybertruck – 10 штук, якщо бути точним. Так, ця вечірка з нагоди запуску на гігафабриці Tesla в Техасі здається довгоочікуваною, після численних затримок, і навіть слів Ілона Маска: "Ми вирили собі могилу з Cybertruck". Посилаючись на "величезні проблеми" з виробництвом, він каже, що пройде ще багато часу, перш ніж вантажівка почне приносити Tesla хоч якісь гроші.
Але для перших покупців Cybertruck це не має значення. Вони стануть першими, хто поїде на транспортному засобі, який все ще більше схожий на концепт-кар.
Згідно з конфігуратором базовий Cybertruck має наступні характеристики: задньопривідна модель, яка з'явиться лише у 2025 році, стартує в США від $60 990. Запас ходу – 250 миль (400 км), розгін від 0 до 100 км/год – 6,5 секунди, а маса причепу, який він потягне – 7500 фунтів (3400 кг).
Повнопривідна версія AWD з двома двигунами надійде в продаж вже 2024 року за ціною від $79 990. Її характеристики цікавіші: 350 миль запасу ходу (560 км), 600 кінських сил, 4,1-секундний спринт від 0 до 100 км/год і буксирування 11 000 фунтів (5000 кг).
Нарешті, Cyberbeast також з'явиться у 2024 році, з орієнтовною ціною $99 990. “Кіберзвір” має 845 к.с. та здатний розігнатися з місця до 100 км/год за 2,6 секунди, а максимальна швидкість складає 210 км/год. Запас ходу Tesla оцінює в 320 миль (515 км), і також може буксирувати 5000 кг.
По центру панелі – 18,5-дюймовий сенсорний дисплей. Для задніх пасажирів окремий 9,4-дюймовий екран. Перед водієм прямокутне кермо, між передніми кріслами досить просторий бокс-підлокітник з підстаканниками.
Cybertruck використовує 48-вольтову електричну систему, що дозволило скоротити на 70% кількість проводів. А також, це дозволяє на швидкій зарядці Supercharger за 15 хв зарядитись майже на 220 км. Цікаво, що на сайті Tesla згадується "розширювач діапазону" для Cybertruck, який також збільшує запас ходу AWD до 755 км, а Cyberbeast – до 700 км. Щоправда, додаткова батарея відбере біля ⅓ від корисного об’єму кузова.
На презентації Ілон Маск сказав, що для Cybertruck вони створили та впровадили в серійне виробництво унікальний сплав металу, який раніше ніколи не використовувався в автомобільній промисловості. Він настільки жорсткий, що може витримати кулі 45-го калібру, на презентаційному відео Cybertruck буквально розстріляли з автомату, а кутова жорсткість кузова на скручування у пікапа більша, ніж у суперкару McLaren P1!
Скло теж "практично непробивне" та допомогає створити в салоні додатковий комфорт завдяки звукоізоляції. І якщо в реальному житті ви б намагались сховатись від куль за дверима звичайної машини, то загинули б, адже куля пробиває не одну, а обидві двері на виліт. Тоді як Cybertruck витримав зливу з куль, жодна з яких не пробила міцний метал. При цьому, пікап пройшов всі стандарті краш-тести, передня частина непогано поглинає енергію удару, залишаючи кубіну неушкодженою. Хіба що тест на перекидання непросто було організувати, адже пікап масою 3000 кг непросто перекинути через дуже низький центр мас.
Інші подробиці з презентації підтвердили, що Cybertruck матиме багажник з електроприводом, інтегрований в задній бампер буксирний пристрій.
Площа вантажного відсіку Cybertruck складає 4x6 футів (1,22 м на 1,83 м). Позашляхові 35-дюймові шини та 17-дюймовим дорожнім просвітом (43 см) в найвищому режимі "Extract", дозволяє впевнено себе почувати майже на будь-якій місцевості. Він має блокування диференціалів і векторизацію крутного моменту (ексклюзивно для тримоторного Cyberbeast), адаптивну підвіску, кермо з системою steer-by-wire не має фізичного зв’язку з колесами, як у Toyota, але при цьому керує всіма колесами, адже задні теж повертаються на кут до 10°. Радіус розвороту у пікапа менший за Tesla Model S.
Серійний випуск пікапу Tesla – вже досягнення. Проблеми почалися ще на ранній стадії, коли під час демонстрації "броньованого скла" вікно тріснуло. Не зважаючи на це Tesla отримала 200 000, а потім 250 000 замовлень на свій Cybertruck. Але на етапі створення серійного пікапу почалися проблеми, і те, що мало з'явитися у 2021 році, було відтерміновано.
Справедливості заради варто зазначити, що інші автовиробники обіцяли випустити свої електромобілі до 2021 року, і лише Rivian (після власної затримки) зуміла випустити свій електричний пікап в 2021 році. В 2022 році з’явився Ford F-150 Lightning. Проте Tesla вважає, що її Cybertruck – це окрема ліга, і з цим важко посперечатися. Адже немає більше жодної машини, яка могла б перемогти будь-який пікап, в тому числі дизельний, в перетягуванні вантажу по грунтовці, та одночасно могла б проїхати четверть милі менше ніж за 11 секунд, обігнавши Porsche 911. Буксируючи при цьому інший 911-й на причепі!
Звісно лишаються питання: яким буде реальне життя з Cybertruck? Чи буде якість збірки проблемою? Чи буде найбільший в світі моно-склоочисник проблемою? Чи будуть клієнти задоволені? Які ще проблеми виникнуть під час експлуатації та в міру того, як Тесла нарощуватиме виробництво? З часом будуть відповіді й на ці питання!
Як за півроку Tesla вдалося змусити майже всіх автовиробників перейти на власний стандарт
|