Є думка, що японські автовиробники не поспішають випускати на ринок електромобілі та значно відстають в цьому аспекті від конкурентів з Китаю, США та Європи. І в цьому є частка правди, хоча не можна сказати, що японська промисловість випускає виключно машини з ДВЗ, в той час як решта світу готується до переходу на електромобілі.
Повернення Токійського автосалону, який відродився як Japan Mobility Show, стало для японської автомобільної промисловості способом показати, що вона може робити електромобілі не гірші за конкурентів. Кожен великий японський автовиробник розмістив свої електромобілі на центральних стендах, але, на щастя, вони не були одноманітними сімейними кросоверами, як більшість з першої хвилі європейських електромобілів, а подекуди були навіть занадто екстравагантними та футуристичними, як по формі, так і за змістом. Втім, так завжди було в Японії.
Приємно, що цьогорічна виставка продемонструвала не лише перспективність японських електромобілів, але й відродження легендарних спортивних автомобілів.
Mazda MX-5, Nissan GT-R або Toyota MR2 – кожен автомобільний фанат зрадів би продовженню будь-якого з цих знакових моделей. Цьогорічний Японський автосалон порадував перспективами для всіх вищеназваних легенд!
Концепт Mazda Iconic SP став справжнім відкриттям, елегантний як завжди та з прекрасними пропорціями. Керівники Mazda підтвердили, що вони мають у своєму розпорядженні всі можливості та ноу-хау для створення електричної MX-5, зберігши всі її переваги, в тому числі розширений діапазон дальності ходу.
Не варто також сумніватися, що це прев'ю саме MX-5, а не роторного RX. Керівництво Mazda прямо казали про майбутній MX-5 в контексті концепту Iconic SP. Та й поряд були представлені виключно старі та нові MX-5, щоб навіть сумнівів не викликати. Mazda оголосила про призупинення виробництва поточного MX-5 поряд з новим концептом, щоб виграти більше часу на створення нового автомобіля, і навіть для концепту він має обриси, готові до перетворення в родстер. Роторний силовий агрегат – випадковий зв'язок з купе RX, який Mazda вже намагалася відродити в останні роки за допомогою концепту RX Vision, але він дуже відрізняється від маленького, легкого Iconic SP.
Майбутньому GT-R, попередньо представленому Nissan у вигляді концепту Hyper Force, не вистачало витонченості Mazda, але коли GT-R взагалі був витонченим? Якщо його дизайн не був достатньо шокуючим, то потужність у 1300 к.с. вразила всіх. І це був лише один з п'яти концептів Nissan "Hyper" на виставці. Nissan представив ціле сімейство електромобілів наступного покоління, найактуальнішим з яких був невеликий позашляховик під назвою Hyper Punk, який пропонував поглянути на майбутній Nissan Juke.
Toyota була менш відвертою розповідаючи про концепт-кар FT-Se, хоча в цьому майже не було потреби, настільки очевидним був погляд на майбутній "середньомоторний" електромобіль, натхненний MR2. Він виглядав настільки завершеним, наче його можна вже завтра запускати у виробництво.
FT-Se не схожий ні на який з низки нових моделей Lexus, седаном LF-ZC чи кросовером LF-ZL, але в основі конструкції кожного з них лежить нова спільна архітектура, яка революціонізувала виробничий процес і дозволила таким напрочуд різним моделям вийти з однієї основи. LF-ZC, зокрема, вийшов дуже елегантним як для Lexus.
Якщо трьох нових японських спорткарів було недостатньо, тоді зустрічайте відродження старого спортивного купе від Honda – Prelude! Цей прототип, безумовно, виглядав більш готовим до виробництва, ніж Subaru Sport Mobility Concept. Чи можливо враження псував бутафорський літаючий автомобіль над зірковим стендом?
Електромобілі Mercedes виглядали трохи застарілими порівняно з японськими аналогами, але принаймні Mercedes з'явився. Крім нього іншими міжнародними представниками були BMW, Renault та BYD, китайський автовиробник, який швидко зростає та явно націлився на ще один великий міжнародний ринок, до якого він має нездоровий апетит.
Зважаючи на кількість нових автомобілів та учасників, організатори не лише сподівається цьогоріч перевершити показник відвідуваності 2019 року, але й хоче, щоб виставка стала щорічною, як з 1954 по 1973 роки. Ті, хто завітає цього року, побачать найкращий автосалон у світі з часів Covid.
AUTO-Consulting зробив для вас добірку того, що ще представили на Токійському автосалоні?
Daihatsu me:Mo
Me:Mo – це електричний міський автомобіль, розроблений з ідеєю розвиватися разом зі своїм власником. Його інтер'єр та екстер'єр можна налаштувати відповідно до "різних етапів життя клієнта". Наприклад, в Токіо він був показаний на початковому етапі розвитку – з інтер'єром, орієнтованим на дітей, з пісочницею, ємністю для іграшок та вигадливим різнокольоровим кузовом.
Daihatsu Ospano
Трохи коротший за Smart Forfour, Ospano – це електричний кабріолет, створений для того, щоб зробити водіння схожим на "прогулянку", з пріоритетом на "розслаблення та насолоду" для двох його пасажирів.
Daihatsu Uniform
Невеликий електричний фургон-трансформер, призначений для бізнесу з доставки у великих містах. Uniform пропонує різноманітні надбудови кузова та практичну розетку позаду, в яку можна підключити зовнішні пристрої.
Daihatsu Vision Copen
Чи може Copen вирватися за габаритні рамки японських "кей карів" (довжина до 3,4 м; ширина до 1,48 м)? Vision Copen, безумовно, свідчить що так, адже він виріс до розмірів Mazda MX-5 і оснащений 1,3-літровим бензиновим двигуном – майже вдвічі більшим за 660-кубовий трициліндровий двигун з турбонаддувом, який має нинішня модель.
Honda CI-MEV
Двомісний електрокар розміром з Citroen Ami, створений для тих, хто не може ходити пішки на великі відстані, і хто живе в міських районах, де й громадський транспорт пагано ходить. Це також демонстрація “зелених” намірів Honda, оскільки він був пофарбований акриловою смолою, а не фарбою, що також полегшує його переробку. Не менш екологічним був і концепт Honda Sustaina-C, назва якого сама каже про “сталий розвиток” та “відновлення” Землі.
Honda Prelude
Honda Prelude повернулася у вигляді гібридного спортивного купе. Президент і головний виконавчий директор компанії Тошіхіро Мібе заявив, що "ми старанно просуваємось у розробці" і закликав публіку "тримати ваші очікування високими". Але нічого конкретного не повідомив.
Було б дивно, якби наступне покоління Prelude зробило крок назад у плані потужності, тому, сподіваємось, Honda оснастить його більш потужною гібридною установкою, ніж 204-сильна силова установка нинішнього Accord. Крім того, автовиробник не створював гібридів з механічною коробкою передач з часів CR-Z, виробництво якого закінчилося в 2016 році, але, можливо, це спортивне купе є ідеальним тестовим майданчиком для повернення механічної коробки передач!
Lexus LF-ZC
Це новий погляд на конкурента Audi A4 та BMW i4, який з'явиться у 2026 році. Як стверджується, LF-ZC, забезпечить "захоплюючий досвід водіння" та "вдвічі більший запас ходу, ніж у звичайних електромобілів". Він побудований на новій архітектурі, яка буде лежати в основі різноманітних електромобілів Lexus і Toyota, з використанням нового виробничого процесу "гігакастингу" в стилі Tesla.
Lexus LF-ZL
LF-ZL – це великий електричний позашляховик, розроблений з акцентом на нову архітектуру інтер'єру. Усередині він оснащений панеллю приладів, орієнтованою на водія, з великим інформаційно-розважальним сенсорним екраном для переднього пасажира. Lexus стверджує, що LF-ZL пророкує майбутнє, де "мобільність, люди і суспільство можуть бути інтегровані", включаючи неперевершений досвід водіння. Також є бортовий штучний інтелект, який пропонує послуги, що нагадують "розмову з уважним і розуміючим особистим слугою".
Mazda Iconic SP
Оскільки нинішнє покоління Mazda MX-5 наближається до свого дев'ятого року народження, природно виникають питання про її майбутнє. І це відповідь компанії: концепт електромобіля потужністю 370 к.с. з роторним “розширювачем” діапазону, який важить лише 1450 кг. Більше того, він знаменує собою повернення спливаючих фар, які не з'являлися на автомобілях Mazda з моменту зняття з виробництва RX-7 у 2002 році. Але чи пройдуть вони сертифікацію – загадка.
Підтяжка “обличчя” Mazda MX-5
Нове законодавство з безпеки змусило Mazda встановити на MX-5 цілу низку технологій допомоги водієві, щоб зберегти її в автосалонах. Окрім того родстер трохи оновився візуально: з’явились нові ліхтарі спереду та ззаду. Кажуть, що динаміка також покращилася завдяки більш чутливій дросельній заслінці та переробленим налаштуванням гідропідсилювача керма.
Nissan Hyper Adventure
Цей електричний повнопривідний автомобіль має акумуляторну батарею великої ємності, яка дозволяє йому живити будь-які зовнішні пристрої – від чайника до електричного водного мотоцикла або навіть домашню електромережу. При високому попиті він може продавати електроенергію з акумулятора автомобіля назад в мережу, тим самим підвищуючи надійність енергетичної інфраструктури. Нам би такий не завадив цієї зими.
Nissan Hyper Force
Nissan практично підтвердив, що GT-R все ще матиме майбутнє завдяки новому концепту Hyper Force, показавши, яким чином легендарний спортивний автомобіль зробить стрибок до електрифікації. Він має потужність 1 Мегаватт (1000 кВт або 1341 к.с.) і, як очікується, стане першопрохідцем у використанні твердотільних батарей у серійних автомобілях приблизно у 2028 або 2029 році.
Nissan Hyper Punk
Цей електричний кросовер натякає на майбутнє Nissan Juke, з гострим дизайном, натхненним орігамі, та набором функцій на основі штучного інтелекту, орієнтованих на молодих покупців. Nissan заявив, що він був розроблений спеціально для інфлюенсерів й творців онлайн-контенту, а його бортові камери можуть знімати пейзажі навколо автомобіля під час руху.
Nissan Hyper Tourer
Hyper Tourer – це майбутній високотехнологічний розкішний мінівен, який конкуруватиме з Volvo EM90. Ультра-розкішний пасажирський автомобіль має повністю автономні можливості, твердотільні батареї високої щільності, технологію “інтегрованої взаємодії з середовищем” (V2X) та сильний акцент на ефективну аеродинаміку.
Усередині він оснащений передніми сидіннями, які повертаються на 360 градусів, підлогою зі світлодіодів, гарнітурами віртуальної реальності для задніх пасажирів та штучним інтелектом для моніторингу різних аспектів здоров'я пасажирів, таких як частота серцевих скорочень чи тиск.
Nissan Hyper Urban
Hyper Urban – це кросовер розміром з Qashqai, який можна буде оновлювати, щоб йти в ногу з розвитком технологій. Він має панель приладів, яку можна замінити на новішу з кращими, оновленими технологіями. Як і Hyper Adventure, Hyper Punk та Hyper Tourer, він також оснащений технологією “інтегрованої взаємодії з середовищем” V2X.
Subaru Sport Mobility Concept
Це кремезне спортивне купе апелює до ралійної спадщини Subaru, представляючи нові дизайнерські рішення, які знаменують собою відхід від поточного модельного ряду компанії. Subaru надасть водію контроль над "усіма чотирма колесами", натякаючи на використання передової технології векторизації крутного моменту.
Suzuki eVX
Першим електромобілем Suzuki стане кросовер розміром з S-Cross, який має на меті "продовжити спадщину бренду 4x4". Концепт, вперше показаний на Auto Expo 2023 в Делі, Індія, оснащений батареєю ємністю 60 кВт-год, що дозволяє йому проїжджати заявлені 550 км між зарядкою.
Suzuki eWX
Описаний Suzuki як "кросовер веселощів і практичності", купеподібний концепт eWX дає зрозуміти, яким буде наступне покоління автомобіля Wagon R Kei. Він також переходить на електричну силову установку, пропонуючи запас ходу між заряджаннями у 228 км.
Suzuki Swift
Наступне покоління Swift розробляється з особливим акцентом на захоплюючій динаміці та харизматичному дизайні, причому фірма заявляє, що конкурент Dacia Sandero був задуманий з урахуванням "драйву та емоцій". Кажуть, що в конструкції суперміні також зроблено набагато більший акцент на екологічність.
Toyota FT-Se
Перший електричний спорткар від Gazoo Racing буде компактним, низьким, легким і веселим. FT-3e базується на тій самій архітектурі, що й концепти Lexus та FT-Se, але акцентує увагу на компактності та відчуттях від керування. Він також представляє нове операційне програмне забезпечення Arene, яке адаптує динаміку автомобіля відповідно до потреб водія, та зможе оновлювати свій функціонал разом з іншим програмним забезпеченням дистанційно.
Toyota FT-3e
FT-3e прокладає шлях до інноваційного електричного купе-позашляховика, пріоритетами якого буде відмінна керованість та великий запас ходу. Компанія заявила, що зменшення висоти батареї є ключовим фактором, оскільки це дозволяє створити більш низьку та аеродинамічну конструкцію з низьким аеродинамічним опором. У сучасній Toyota bZ4X висота батареї становить близько 150 мм, але для цієї моделі вона буде зменшена до 120 мм. Концепт має унікальне програмне забезпечення, яке дозволить водієві змінювати характер автомобіля, надаючи перевагу, наприклад, комфорту їзди, а не гостроті керування, за допомогою, серед іншого, інформації про місцевість.
Toyota IMV 0
Цей концепт, заснований на адаптивній платформі IMV від Toyota, та демонструє широкі можливості модифікації, які стануть можливими для пікапа Hilux наступного покоління.
Він може трансформуватися в будинок на колесах, гірсько-рятувальну машину, кіоск з вуличною їжею та позашляховик. На виставковому стенді Toyota представила кілька атракціонів на базі IMV 0, включаючи кафе та кіоск з іграшками гача.
Toyota Land Cruiser Se
Land Cruiser Se – це вражаючий трирядний повнопривідний електричний позашляховик з великим акцентом на аеродинамічній ефективності та візуальними підказками, що відповідають новітній мові дизайну Toyota. Можливо приблизно так виглядатиме легендарний Land Cruiser епохи електрифікації. Він швидше за все, розділить енергоємний акумуляторний блок з концептом позашляховика FT-3E, який забезпечує запас ходу на тисячу кілометрів! Ми ще не бачили інших деталей специфікації, окрім його розмірів, які складають 5150 мм в довжину, 1990 мм в ширину і 1705 мм у висоту, з колісною базою 3050 мм.
Yamaha Tricera
Трицикл від Yamaha приводиться в рух електродвигуном і оснащений новою системою рульового управління заднім колесом, яка покликана забезпечити "нефільтровану радість" в міських умовах. Фірма заявила: “Сучасна мобільність зміщується в бік автоматизованого водіння. Саме тому Yamaha Motor повертається до основ”.
Головний тренд Japan Mobility Show 2023 – це остаточний перехід до електромобілів та інших альтернативних джерел енергії. На виставці було представлено широкий спектр електромобілів, від невеликих міських до кремезних позашляховиків. Japan Mobility Show 2023 продемонструвала рішуче прагнення Японії стати одним з лідером в боротьбі за повну декарбонізацію транспортної системи.
|