Як повідомляє New York Times, Kia та Hyundai погодилися виплатити близько 200 мільйонів доларів США для врегулювання колективного позову. Як повідомили в четвер адвокати, у позові автовиробників звинувачують у виготовлені особливо вразливих до крадіжок автомобілів.
Мирова угода з власниками близько дев'яти мільйонів автомобілів, була укладена в той час, коли країна бореться зі сплеском крадіжок автомобілів, яка частково стимулюється роликами на TikTok і YouTube, що демонструють як легко можна викрасти Kia та Hyundai.
Юристи, які представляють інтереси постраждалих власників транспортних засобів, заявили в прес-релізі, що автовиробники не обладнали кілька моделей з 2011 по 2022 рік іммобілайзером – поширеним протиугінним пристроєм, який "запобігає запуску більшості транспортних засобів, якщо код не передається зі смарт-ключа автомобіля".
За словами юристів, цей недолік призвів до того, що люди почали знімати відео в Інтернеті, де показують, як вони можуть запустити двигун за допомогою звичайного зарядного шнура USB або подібного металевого предмета. Інші конструктивні недоліки, такі як легкий доступ до блоку запалювання, також дозволяли викрадати автомобілі менш ніж за 90 секунд, додали вони.
Стів Берман, адвокат, який представляє інтереси постраждалих власників автомобілів у судовому процесі, сказав, що він і його команда намагалися досягти врегулювання, яке б покрило багато видів збитків, "від тих, кому пощастило, що їхні схильні до викрадення автомобілі не були викрадені, до тих, чиї викрадені автомобілі були повністю знищені через недбалість Hyundai та Kia".
Мирова угода, яка очікує на затвердження федеральним суддею, може бути оцінена приблизно в 200 мільйонів доларів, "залежно від того, скільки клієнтів вирішать взяти в ній участь", – йдеться в заяві автовиробників. За їхніми словами, угода передбачає виділення до 145 мільйонів доларів на відшкодування збитків, яких зазнали власники автомобілів.
Крім того Hyundai і Kia заявили, що вони також відшкодують власникам страхові франшизи, підвищені страхові премії та інші збитки, пов'язані з викраденням. Виробники працюють незалежно, але Hyundai є материнською компанією Kia Motors.
"Ми цінуємо можливість надати додаткову підтримку нашим власникам, які постраждали від зростаючої злочинної діяльності, спрямованої на наші автомобілі, – сказав Джейсон Ерб, головний юридичний директор Hyundai Motor North America, у своїй заяві. "Безпека клієнтів залишається головним пріоритетом, і ми продовжуємо встановлювати оновлення програмного забезпечення та розповсюджувати фіксатори керма, щоб допомогти запобігти крадіжкам".
Джон Юн, головний юридичний директор Kia America, сказав у своїй заяві, що врегулювання стало "останнім кроком у серії важливих дій, на додаток до надання безкоштовного оновлення програмного забезпечення безпеки та розповсюдження понад 65 000 замків на кермо".
У березні YouTube і TikTok заявили, що за останні місяці компанії видалили кілька відео, пов'язаних з так званим "Kia Challenge".
Автомобілі, які мають право на оновлення програмного забезпечення, що вирішує проблему відсутності іммобілайзера, включають кілька моделей Kia, таких як Kia Sportage, Kia Sorento і Kia Sedona.
Адвокати власників транспортних засобів повідомили, що незабаром для постраждалих власників автомобілів будуть доступні веб-сайти для врегулювання проблеми.
У звіті Інституту даних про збитки на дорогах за 2021 рік зазначається, що Hyundai та Kia відстали від інших виробників у встановленні іммобілайзерів. У 2015 році 26% серій автомобілів Hyundai та Kia мали пасивні іммобілайзери в стандартній комплектації, порівняно з 96% інших виробників, за даними інституту.
Юридична фірма Hagens Berman, яка представляє інтереси власників автомобілів, повідомила, що іноді їм виставляють рахунки за ремонт на суму близько 10 000 доларів.
"Ми вважаємо, що споживачі, які придбали постраждалі автомобілі Hyundai та Kia, заслуговують на краще, – заявили в юридичній фірмі. "А відповідальні автовиробники не змогли належним чином захистити їх від елементарних крадіжок, щоб скоротити витрати".
Кількість крадіжок Hyundai та Kia продовжує зростати, незважаючи на виправлення програмного забезпечення
|