Volkswagen ID.4 став другим після ID.3 електромобілем, збудованим на новій модульній платформі MEB, створеній спеціально для електричних моделей компанії. Форм-фактор ID.4, як у середньорозмірного, за європейськими стандартами, кросовера: довжина 4584 мм, ширина 1852 мм, висота 1631 мм, база 2771 мм та непогані 210 мм кліренсу. Маса варіюється від 1891 до 2224 кг залежно від комплектації. Існує чотири типи оснащення ID.4 (Pure, Pure+, Pro та Prime), п’ять різновидів силової установки (потужністю 109 кВт, 125 кВт, 150 кВт та 220 кВт). Найбільш потужна версія має повнопривідну трансмісію.
Серійне виробництво розпочалося в 2020 році та наразі ID.4 випускають на трьох заводах - у США для американського ринку, в Німеччині для Європи та в Китаї для решти світу. І це досить різні ID.4, як за рівнем оздоблення, так і за ціною. Звісно, найдешевший варіант випускають в Китаї, саме звідти здебільшого електромобіль від Volkswagen доставляють в Україну спритні трейдери.
Цікаво, що в Китаї цю модель виробляють на двох заводах: SAIC-Volkswagen випускає ID.4 X, а FAW-Volkswagen – ID.4 Crozz. Загалом це ідентичні автомобілі, які здалеку можна відрізнити хіба що за переднім бампером: модель Х має суцільну лінію переходу від лівого до правого фальшповітрезабірника. За рахунок інакшого бампера ID.4 X на 20 мм довша за Crozz. З технічної точки зору електромобіль ідентичний тим, що збирають на європейському заводі Цвікау.
Сірі дилери відучили покупців ходити до салонів традиційних китайських брендів
Доля електрокарів в Україні продовжує зростати
Які ж причини його популярності в Україні?
За підсумками січня Volkswagen ID.4 взагалі став найбільш популярним не лише серед нових електромобілів але й в загальному рейтингу. Тоді українці придбали 231 одиницю цих електромобілів лише за рахунок “сірих” дилерів! І це не дивлячись на попереждення офіційного представника Volkswagen в Україні – компанії «Порше Україна», яка не може забезпечити власників цих авто сервісним обслуговуванням та фірмовими запчастинами, адже придбані в Китаї ID.4 не адаптовані до наших умов та не завжди відповідають вимогам законодавства.
Втім, більшість покупців на це не зважає. ID.4 став популярним через свій електричний привід, який дає йому змогу бути екологічно чистим і економічним в експлуатації, а також через його привабливий дизайн і хороший рівень комфорту та безпеки. Крім того, він доступний за нижчою ціною, ніж багато інших електромобілів у своєму класі, що також робить його привабливим для покупців. А ще – це 100% Volkswagen.
Основні аргументи власників на користь свого вибору наступні. По-перше, це авторитет бренду Volkswagen, навіть з ієрогліфом на кришці багажника. По-друге, це визнання, адже ID.4 обрали «Всесвітнім автомобілем 2021 року».
Але головне – це вартість. Новенький Volkswagen ID.4 можна придбати за ціною від 1 250 000 до 1 650 000 грн в залежності від версії. Деякі взагалі пропонують ціну від $25 000, а майже за $50 000 обіцяють привезти повнопривідний ID.4 потужністю 306 к.с., який може розігнатися з місця до 100 км/год за 6,2 секунди. Зрештою, всі версії обмежені максимальною швидкістю в 160 км/год та можуть подолати на зарядці від 400 км (з мотором ємністю 55 кВт*год) до 550 км (з мотором на 84,8 кВт*год).
Один з власників довів чудовий запас ходу батареї на 84 кВт*год подолавши без зупинок маршрут Одеса-Київ. Далеко не кожний електромобіль здатний на це, а в даному ціновому діапазоні VW ID.4 взагалі унікальна пропозиція. Щоправда власник в салоні був сам, за вікном було тепло і швидкість не перевищувала 90 км/год. Як і з мобільними телефонами, тут також треба враховувати зменшення об’єму батареї при від’ємних температурах повітря.
В січні найпопулярнішим новим автомобілем в Україні став електрокар
У січні електрокари вже зайняли 18% українського ринку нових авто
Втім, навіть взимку ID.4 гарантовано подолає 300 км, а навесні при +10-15℃ можна розраховувати вже на 400 км. Мінус в тому, що задля економії електромобіль краще тримати в теплому гаражі, інакше щоранку він втрачатиме від кількох до десяти відсотків заряду (в залежності від різниці температур в приміщенні та на вулиці). В середньому ж власники свідчать про витрати в районі 21-23 кВт*год на 100 кілометрів шляху.
Враховуючи ціни на пальне, не дивно що автопарк цієї моделі збільшується щодня на дорогах країни. Додамо пристойні ходові якості. Це не “вбивця” Tesla Model 3 чи Model Y у швидкості набору 100 км/год з місця, але ID.4 безпечно керується та добре справляється з реаліями українських дорог. І це важливо, враховуючи, що всі власники електромобілів змінюють стиль керування таким чином, щоб збільшити можливий пробіг. Тобто, стають більш уважними та спокійними за кермом. Бонусом до цього може йти менший відсоток ДТП з електромобілями але це не точно.
На українському авторинку доля електрокарів вдвічі більша ніж в Європі
P.S.
Можливо концерн на деяких ринках, в тому числі китайському, продає ID.4 собі в мінус, аби лише завоювати ринок. Солодка ціна в Україні пов’язана з тим, що це електромобіль і, відповідно, вартість його розмитнення становить 0. От і виходить що досить місткий новенький та динамічний електромобіль коштує, як простенький Golf, але придбаний у офіційного представника Volkswagen. Не дивно що покупці частіше віддають перевагу зібраному в Китаї Фольксвагену, не зважаючи на застереження офіційного імпортера.
Але все це виглядає гарно до перших проблем з авто, тоді попередження від імпортера, звісно, згадають.
Майже 80% електрокарів на українському ринку китайського виробництва
|