За оцінками S&P Global Mobility, указ Трампа вплине на всіх автовиробників і постачальників з Північної Америки, адже Мексика експортує 86,9% автомобільних деталей у США, і компонентами цієї країни користуються практично всі автогіганти. Наприклад, Volkswagen продає в Північній Америці 43% автомобілів мексиканської збірки, у Nissan ця частка становить 27%, у концерну Stellantis - 23%, у General Motors - 22%, у Ford - 15%.
Деякі американські бестселери сильно залежать від деталей з-за кордону: наприклад, Ford F-Series та Mustang оснащуються двигунами канадського виробництва, а Mazda CX-50 комплектується двигунами із заводу в Мексиці. Також у сусідній країні випускають Toyota RAV4, повнорозмірні пікапи General Motors та Stellantis. Передбачається, що витрати від «торговельних воєн» на північноамериканському континенті намагатимуться перекласти на споживачів, тобто ціни на автомобілі оновлять історичний максимум.
Через нові мита середня ціна автомобіля може поступово збільшитись на ті ж 25%. За оцінками Wells Fargo, щорічні втрати General Motors можуть скласти 13 мільярдів доларів, Ford — 25 мільярдів доларів, а Stellantis переплатить 56 мільярдів доларів. Для Volkswagen витрати рахують на рівні 15% його операційного прибутку. То ж це рішення Трампа фактично може коштувати мілєярдів долларів автоконцернам, і це не рахуючи витрат, пов'язаних з необхідністю щось робити з підприємствами у Мексиці та Канаді. То ж спостерігаємо далі. |