Tesla вчора розкрила власне бачення майбутнього міського транспорту, представивши беспілотний автобус Robovan, який може перевозити до 20 пасажирів. Він також може бути у вантажному виконанні для доставки замовлень. А на додачу, Tesla представила ще й робота-помічника, який може допомогати по господарству, ходити за покупками і забирати доставки. Невже це все реально? |
Нічого незвичного в беспілотному автобусі, звісно не має. AUTO-Consulting вже неодноразово розповідав про використання такого транспорту. Наприклад, в Німеччині у місті Штольберг ще у 2021 році запустили беспілотний шатл, який їздить центром міста.
В Польщі проходить дослідна експлуатація беспілотного автобусу Solaris.
А компанія ZF представила свою версію беспілотного шатлу ще рік тому. фахівці ZF, їх автономні шатли можуть працювати за визначеними маршрутами і здатні маневрувати у транспортному потоці без участі водія. Вміст шатла – 22 пасажира, 15 сидячих місць.
Більше того, кореспондент AUTO-Consulting ще у 2022 році особисто бачив, як беспілотний автобус від Otokar їздив між павільйонами виставки у Ганновері, оминаючи людей і експонати. То ж нічого дивного у появі чергового беспілотного автобуса від Tesla не має. Було зрозуміло, що автобуси будуть рухатися в напрямку використання беспілотних технологій давно. І Robovan - це черговий крок людства в цьому напрямку. Хіба що дизайн виглядає трохи фантастично, але якогось прориву поки не сталося.
Але Ілон Маск вміє завдавати тренди. І поява беспілотного шатлу у Tesla - це сигнал галузі, що для подальшої конкуренції доведеться розробляти "беспілотники" вже всім.
Поява автобусів без водія - це вже не примарна перспектива, а реальність, з якою доведеться рахуватися. Але процес масового застосування такого транспорту поки ще залишається віддаленим і ось чому.
У більшості країн використання беспілотного транспорту на дорогах загального користування заборонено законодавчо. Людство поки не готове повністю покластися на ШІ, а тим більше довірити йому щоденні перевезення великої кількості пасажирів.
Хтось мав рухати цей процес і цю роль обрав саме Ілон Маск. Він і його продукти будуть змінювати галузь і законодавство.
Це станеться не так швидко, але неодмінно станеться. І поява беспілотних автобусів на наших вулицях - це лише питання часу і технологій. То ж слід сприймати це, як реальність.
А от хто стане лідером на цьому ринку? - Tesla, ZF чи зовсім інший виробник, - покаже час. Людство рухається до застосування беспілотних технологій швидкими темпами. Зрозуміло, що автобуси майбутнього будуть зовсім інші, ніж зараз. Tesla у Robovan знов застосувала власну технологію кузову з "нержавійки", яку ми вже знаємо по Cybertruck. Але в компанії ще не назвали вартість такого бусу. А вона буде чимала. То ж розглядаємо новинку від Tesla, розуміємо куди рухається ринок і продовжуємо поки їздити на звичних нам "маршрутках". А от робота-помічника Маск планує запустити у серійне виробництво і обіцяє ціну $20-30 тис. Цей робот моделі Optimus здатен виконувати побутові завдання: від догляду за дітьми до покупки продуктів. І тут можна сказати лише одне: Майбутнє настало!
|