ЄС і Китай мають чотири місяці для запобігання торговельній війні після того, як Єврокомісія ввела антидемпінгові мита на електромобілі з КНР. З липня до листопада захисні мита будуть нараховуватися, але імпортерам не доведеться їх платити, а тільки гарантувати, що вони переведуть всю суму, що набігла, якщо на той час Брюсселю і Пекіну не вдасться домовитися. |
Євросоюз звинувачує Китай у тому, що він прямо та опосередковано величезними сумами субсидує виробництво та експорт електромобілів. Ці моделі можуть серйозно потіснити європейських виробників, особливо якщо пропонувати їх за штучно заниженими цінами. Автовиробники з Франції, Італії та Іспанії підтримали підвищення мит, Німеччина виступила проти.
Мита "завдадуть шкоди як європейським споживачам, так і європейським підприємствам", заявили в Об'єднанні німецької автомобільної промисловості (VDA). Крім того, VDA вказує на небезпеку контрзаходів з боку Китаю. Пекін вже дав зрозуміти, що може запровадити штрафні мита, зокрема, на автомобілі з об'ємом двигуна понад 2,5 літри. Це стало б ударом по німецькому автопрому, який спеціалізується на випуску потужних лімузинів і позашляховиків преміум-класу.
Чий удар виявиться потужнішим? - стане зрозуміло вже наступного року. А поки у країн ще є можливість запобігти торговельній війні через автомобілі.
|