Цього літа США підніме ввізне мито на китайські «батарейні» машини до 100 відсотків, а Європа — до 38 відсотків максимум. Китаю, який продовжує нарощувати темпи виробництва, доведеться перенаправляти потоки експорту. В результаті китайські машини наводять Південно-Східну Азію (ЮВА), що може вдарити по японських компаніях, що активно працюють там, пише Nikkei.
У серпні мито на електрокари з КНР у США злетять у чотири рази. Однак це не сильно вплине на китайців, оскільки на ринок Сполучених штатів припадає лише один відсоток експорту. Набагато значнішими будуть наслідки підвищення мит до ЄС, куди Китай вивозить до 41 відсотка електрокарів.
Минулого року Європа прийняла 650 тисяч китайських "зелених" машин. Нині вони займають приблизно 10 відсотків ринку ЄС.
Разом з тим, вже до 2025 року китайські автомобільні заводи зможуть випускати по 36 мільйонів електрокарів і гібридів на рік, які потрібно буде десь збувати. На це було зроблено велику ставку.
Якщо шлях до США та Європи для них буде закритий, вони попрямують до країн Азії. І саме там відбудеться велика битва японських і китайських виробників.
Конкуренція там зросте, і Китай та Японія зіштовхнуться у цінових війнах, передбачають експерти. Зараз японці займають понад 90 відсотків авторинку Індонезії та майже 70 — ринку Таїланду. Китайці направлять усю міць, щоб тіснити позиції японських виробників у цих країнах. |