тест-драйви | Опубліковано - 2024-03-29 19:36:00 (8673 разів прочитано)
На тест до AUTO-Consulting потрапив новий Jeep Compass e-Hybrid. Чим може здивувати кросовер від бренду, сама назва якого стала символом всюдихідності та дала ім’я цілому класу автомобілів? – ми з’ясовували протягом тест-драйву.
Як і корисний навігаційний інструмент, на честь якого він названий, Jeep Compass показує, куди рухається американський бренд. Jeep завжди робив ставку на свій легендарний позашляховий родовід і не хоче, щоб ви про це забували. Ось чому на лобовому склі Compass є милий відсилка до післявоєнного 4х4, який "вилазить" на стійку даху.
Насправді ж ця модель конкурує на ринку сімейних позашляховиків, який став таким популярним завдяки Nissan Qashqai. З огляду на це, Compass м'якший і більш сімейний, ніж більшість його побратимів, і заходить на територію, наприклад, Range Rover Evoque та Volvo XC40. Однак Compass пропонується лише як м'який гібрид e-Hybrid.
Інтер'єр
Передні сидіння та кермо Jeep Compass мають безліч налаштувань, щоб водій міг почуватися комфортно. Оглядовість хороша, з високого водійського місця відкривається непогана точка огляду над капотом.
Центральний елемент інтер’єру – чіткий 10-дюймовий сенсорний екран з найновішою версією інформаційно-розважальної системи Jeep UConnect. Програмне забезпечення просте у використанні. Присутнє відображення Android Auto та Apple CarPlay зі смартфонів.
Решта інтер'єру Compass трохи заплутана через безсистемне розташування елементів керування, до яких потрібен деякий час, щоб звикнути. Наприклад, кнопки управління кондиціонером знаходяться на одному рівні з кнопками управління стереосистемою і, що дивно, з кнопкою увімкнення/вимкнення екрану.
Не має однозначності і у оздобленні салону. Здавалося б передня панель облицьована шкірою, як у дорогих авто, але за нею проступає вже інший пластик, який не виглядає преміально. Панель приладів тут теж цифрова, але графіка та інформативність чомусь залишила багато питань. А от що зовсім не викликало нарікань – це соліднє рульове колесо, яке приємне на дотик і має зручні регулювання.
Простір для пасажирів і багажник
Тут все добре, адже Jeep Compass пропонує водієві та передньому пасажиру достатньо місця для голови, плечей та ніг. Для задніх дорослих пасажирів теж вдосталь місця для ніг та голови. Хоча третьому пасажиру доведеться поставити ноги по обидва боки від тунелю, під яким знаходиться акумуляторна батарея гібридної системи.
Задній диван Compass складається і розкладається в пропорції 40/60 незалежно. Багажник має регульовану підлогу, а максимальна місткість e-Hybrid – 424 літрів, тобто гібридна система ніяк не вплинула на практичність. А під поликом багажника ще й є докатка.
Технічний огляд
Багато з того, що знаходиться під днищем Compass – нове. Починаючи з 1,5-літрового чотирициліндрового двигуна з турбонаддувом і семиступінчастою роботизованою коробкою передач з подвійним зчепленням Getrag. Двигун був обраний за його ефективність та придатність до гібридизації, а генератор з ремінним стартером, як і в м'яких гібридах, допомагає плавно перезапускати двигун. Коробка передач має електродвигун потужністю 15 кВт (20 к.с.) та 55 Нм, розміщений у корпусі трансмісії.
Батарея ємністю 0,8 кВт/год на 48 В розташована в центральній частині автомобіля, хоча це лише передньопривідний джип – повного приводу не передбачено, тож ідеї про поїздки куди завгодно на е-гібриді доведеться відкласти на полицю, або ж купити інший Jeep.
Гібридний запуск
Натискаємо на кнопку стартера, і поки автомобіль оживає, двигун не заводиться; Jeep називає це безшумним запуском. Потім ви переходите в режим e-Launch, який використовує електродвигун, щоб зрушити автомобіль з місця, перш ніж бензиновий двигун швидко під'єднається для допомоги.
На дуже повільних швидкостях e-Creeping Jeep використовує електричну енергію там, де традиційний бензиновий автомобіль буде їхати на обертах холостого ходу. В заторах режим e-Queueing дозволить на електриці їхати безшумно в щільному трафіку. Також є функція e-Parking, яка використовує електричну енергію на швидкості паркування, плюс e-Boosting, щоб надати трохи додаткової потужності, якщо це необхідно при різкому прискоренні.
Jeep уникає називати цей гібрид "гібридом, що самозаряджається", вважаючи за краще говорити, що він "не потребує зовнішньої підзарядки". Насправді, гальма виконують хорошу й добре модульовану роботу по рекуперації енергії назад в батарею – це називається, як ви вже здогадалися, e-Braking.
Як це відчувається в дії
Якщо бути обережним з дроселем, то можна насолоджуватися м'якою тишею початкового прискорення. Але не дивно, що бензиновий двигун одразу вступає в роботу, достатньо трохи сильніше натиснути на газ. Це відбувається досить ненав'язливо, але відчувається легке тремтіння і поштовхи при зміні режимів роботи. Можливо, оновлення програмного забезпечення могло б згладити ситуацію.
Іноді робота гібридного приводу може трохи збивати з пантелику. Наприклад, якщо ви сповільнюєтесь на круговому перехресті, а потім потрібно різко прискоритись. Спочатку система думає, що ви сповільнюєтесь та переходить на електропривід, а потім різко вмикає двигун. В цей час відчувається і заминка перехідних режимів, і поштовхи коробки Getrag.
Керованість та динаміка
Як тільки ви рушаєте з місця, коробка передач з подвійним зчепленням працює досить плавно, двигун досить тихий, а на автомагістралі все відбувається особливо чітко. Та й плавність ходу на високому рівні – відчувається порода: підвіска робить все необхідне, щоб згладити найгірші з нерівностей. Рівень шуму від вітру та дороги середній для сімейного кросовера.
Ще одна особливість – це спрацювання системи утримання у полосі при керуванні у поворотах. На прямій вона працює чітко і прогнозовано, але у затяжних поворотах може несподівано вирішити підкориговувати траєкторію, або кермо раптом починає на декілька градусів легше повертатися.
Натомість, Jeep Compass точно надає впевненість завдяки своєму високому кліренсу (198 мм), який трохи обмежений гнучкими щитками під переднім бампером на рівні 150 мм. Зате Jeep – єдиний з кросове рів, який декларує, що може долати брід глибиною 406 мм. Ми не перевіряли, але впевненості ця цифра трохи додає.
А от чого у Jeep Compass немає, так це особливого захоплення від їзди, незважаючи на додаткові сили від електромотору. Цьому Compass не вистачає динаміки, про що свідчить й час розгону від 0 до 100 км/год – 10 секунд рівно. І, незважаючи на приємне кермо з товстим обідком, динаміка автомобіля досить спокійна.
Але чи знижує вся ця розумна електрифікація витрати на заправці? Заявлений середній показник у 5,6-6 л/100 км – непоганий. Під час тесту AUTO-Consulting середня витрата палива коливалася в межах 6,5-6,7 л.
Ціна та комплектація
Наразі пропонується дві комплектації Jeep Compass e-Hybrid – Altitude за 1 318 200 грн та Summit за 1 424 600 грн. Остання відрізняється сигналізацією, датчиками паркування, системою допомоги при паркуванні, пакетом “Шкіряний салон” та іншими опціями. Хоча й базова версія має все необхідне.
Compass має безліч функцій безпеки, включаючи шість подушок безпеки, систему попередження про фронтальне зіткнення, автоматичне екстрене гальмування (AEB), систему попередження про виїзд зі смуги руху тощо. У 2017 році модель набрала п'ять зірок у тесті безпеки Euro NCAP, особливо добре вона показала себе в категоріях захисту дорослих і дітей (90% і 83% відповідно).
Висновок
Перебуваючи десь між м'яким і повним гібридом, Jeep Compass e-Hybrid живить автомобіль виключно електричною енергією, але лише на дуже низьких швидкостях і лише на кілька сотень метрів, якщо вам пощастить. Окремої кнопки для цього немає, та й компанія ніде не прописує запас ходу від акумулятора.
В Цілому Compass e-Hybrid добре збалансований сімейний позашляховик з гарною плавністю ходу та відносно приємною економічністю. Однак найбільшою проблемою для нього є сильна конкуренція з боку більш популярних кросоверів. І ми готуємо порівняльний тест з законодавцем жанру міських кросоверів – гібридним Nissan Qashqai e-Power. Тож, лишайтесь з нами та підписуйтесь на соціальні мережі AUTO-Consulting!
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.