Почнемо зі Львова, де їздили ось такі яскраві "маршрутки".
Як з'ясували експерти Історичного Автоклубу - це автобус Lancia Eptajota зразка 1929 року, який мав 19 місць. Потрапити на такому можна було у 30-і роки зі Львова до Скниліва.
Фірма Lancia у ті часи була відома не тільки легковими авто, а й випускала вантажівки та автобуси. Але у Львові були й автобуси інших виробників. Зокрема Fiat, Ursus та Saurer. Як починався автобусний рух у різних містах - дивіться у цьому відео:
У Чернівцях у ті часи вирокистовували автобуси Fiat 622, яких закупили одразу 10 одиниць і запустили на маршрути у місті.
Транспортна компанія придбала у червні 1933 року 10 автобусів моделі Fiat 622 із потужністю двигунів 45 кінських сил. Автобуси були розраховані на 19 пасажирів – їхні двигуни були збудовані у Турині, а кузови на заводі у Брашові.
У 1933/34 роках автобуси у Чернівцях перевезли 425 тисяч пасажирів, а у 1936/37 роках пасажиропотік автобуса зріс більш ніж у тричі і становив 1 млн. 518 тисяч пасажирів.
У лютому 1923 року, за данними Історичного Автоклубу регулярні міські автобуси Mercedes починають їздити і в Ужгороді. Довжина маршруту була близько 3 км. Автобус проходив через сучасний пішохідний міст і площу Театральну і вміщував 30 пасажирів.
А що у ці часи відбувалося у Києві. Як вже розповідав Історичний Автоклуб, автобусний рух у столиці з'явився у 1913 році, але вже у грудні 1914 року був припинений. І наступного автобуса киянам довелося чекати довгих 11 років. Докладніше про це ми вже розповідали у цьому відео:
Тільки 10 грудня 1925 року радянська влада відновила у Києві автобусний рух за допомогою автобусів Daimler-Marienfelde DC 3d, які почали курсувати містом. А от на приміських маршрутах з'являються італійські Fiat 505F.
У 20-і роки розвиток автобусного руху відновлюється не тільтки у Києві, а й у Харкові, Дніпропетровську, Одесі, знову починаються регулярні міжміські перевезення. У 1922 році у Кам'янецьк-Подільському на місцевому заводі створюють український автобус "Кам. Мотор" на шасі вантажівки Pierce-Arrow. Ось як він виглядав.
А яким же був автомобільний ринок у ті часи? - про це дивіться у цьому відео:
Які найстаріші автобуси та вантажівки дожили до наших часів, - дивіться у цьому випуску:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.