Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-01-19 17:39:19 (6487 разів прочитано)
Сьогодні, в п'ятницю 19 січня, завершився фінальний етап ралі-рейду Дакар 2024 року. AUTO-Consulting підбиває підсумки виснажливого 15-денного марафону через Аравійський півострів.
На початку грандіозних авто- мото- вантажних змагань AUTO-Consulting дав експозицію основних претендентів на головні призи та амбітних “мених конячок”. Тим цікавіше було слідкувати за перебігом подій, мабуть, найбільш непередбачуваних змагань в світі моторів.
Нагадаємо, що загальна протяжність дистанції, яку проходить кожен екіпаж, складає 7923 км – це включаючи дороги загального користування, які пілоти проходять між спецділянками. З них 4676 км “бойових” спецділянок. На деяких етапах пілотам доводиться самостійно лагодити свої автомобілі, причому на це зазвичай дається лише кілька годин. Далеко не всі мають привілей у вигляді механіків на окремому технічному транспорті, які женуться за своїм підопічним майже в гоночному темпі.
Але справжніми героями є мотоциклісти, яким під час пілотування мотоцила небезпечними спецділянками доводиться ще й самостійно орієнтуватися на пересіченій місцевості. Як вони це роблять, наочно демонструє дворазовий переможець "Дакару" Сем Сандерленд:
Карта – це цифри та специфічні ієрогліфи, які гонщики повинні читати за будь-яких умов, через маску або окуляри, поки вони їдуть в максимальному темпі, намагаючись виграти перегони. На карті Сандерленда було шість інструкцій на перших 2 кілометрах, в середньому по одній вказівці кожні 335 метрів. Організатори "Дакару" обмежили швидкість мотоциклів до 140 км/год, – це 39 метрів на секунду. На швидкому етапі це означає відстежувати поворот або смертельну перешкоду кожні дев'ять секунд на максимально дозволеній швидкості в 140 км/год. Як сказав 13-разовий переможець "Дакару" Стефан Петерансель у 2021 році: "Стає трохи небезпечно, коли ти валиш на межі..." Щось на кшталт того. І він сказав це, змагаючись на автомобілі, коли у нього був навігатор, який читав йому маршрут з великого електронного дисплея. Мотоциклісти роблять це самостійно.
Переможці та переможені
Карлос Сайнс-старший продемонстрував гідний виступ на ралі "Дакар" 2024 року, здобувши першу перемогу для Audi, тоді як Себастьєн Льоб отримав тільки бронзу.
Сайнс лідирував майже всю дистанцію 46-го ралі "Дакар" у Саудівській Аравії, зрештою здобувши перемогу з результатом 1 год. 20 хв. 25 с. над Toyota Гійома де Мевіуса.
Сайнс вперше виступив на Дакарі у 2006 році з Volkswagen і майже завжди мав перемоги на окремих спецділянках. Цьогоріч він жодного разу не вигравав на індивідуальних етапах, що сталося лише втретє за свою кар'єру на Дакарі. Але він затьмарив своїх суперників серією послідовних проїздів, де уникав помилок, які переслідували його конкурентів, ставши в загальному заліку першим!
Однак це не була абсолютно безпроблемна 17-а участь у "Дакарі" для Сайнса. Першої невдачі він зазнав ще в пролозі, фінішувавши лише 48-м, що поставило під загрозу його стартову позицію в перший повноцінний день перегонів.
Важливо, що 61-річний пілот швидко оговтався від цього удару, та негайно повернувся в боротьбу, щоб очолити загальний залік ралі вже на другому етапі.
Саудівський гонщик Язід Аль-Раджі (команда Overdrive) вийшов вперед наступного дня, продемонструвавши винятковий виступ, але він поступився Сайнсу після того, як перекинувся на своїй Toyota Hilux під час надважкого дводенного шостого етапу, якраз перед днем відпочинку.
На другому тижні ралі Сайнс більш-менш зберіг 20-хвилинну перевагу, яку він успадкував від Аль-Раджі, в умовах жорсткої конкуренції з його колишнім напарником по команді Лоебом і вже виглядав фаворитом у боротьбі за найвищі нагороди. Особливо після того, як француз втратив годину на передостанньому етапі через пошкоджену підвіску.
Отримавши такий подарунок від Лоеба та його BRX Hunter команди Prodrive, Сайнс міг дозволити собі зняти ногу з педалі газу та безпечно дістатися до фінішу.
Приїхавши в п'ятницю на бівуак в Янбу, Карлос Сайнс-старший на своєму Audi завоював вже четвертий в кар'єрі титул на Дакарі (не рахуючи тріумфу 2008 року на Центральноєвропейському ралі), та приєднався до списку найуспішніших гонщиків в історії ралі-рейду.
Він також здобув визнання, як єдиний пілот, котрий виграв Дакар з чотирма різними виробниками: Volkswagen, Peugeot , Mini та Audi цього року. Для Audi це перший тріумф на Дакарі, і схоже останній, принаймні в найближчі роки. Але який, адже німецька марка приєдналася до перегонів лише у 2022 році зі своїм амбітним електромобілем RS Q e-tron.
Відсвяткувавши перемогу, провідні фахівці гоночного відділу Audi зможуть повністю віддатись майбутньому проекту Формули-1, куди бренд переходить у 2026 році, створивши команду на основі Sauber, яка наразі представляє бренд Alfa Romeo.
Audi претендувала на 1-2 місце, поки дворазовий чемпіон DTM Маттіас Екстрем не зазнав механічних проблем на сьомому етапі, залишивши Сайнса єдиним претендентом на перемогу. Але, продемонструвавши зразкову командну роботу, Екстрем і Стефан Петерхансель, чиї сподівання на 15-ту перемогу в Дакарі була зірвана через низку проблем на першому тижні, допомагали Сайнсу в боротьбі за перемогу протягом другого дня, забезпечуючи йому прикриття на складних кам'янистих ділянках.
Така командна робота різко контрастувала з Prodrive, де гонщик Bahrain Raid Extreme Лоеб залишився практично наодинці після вильоту Нассера Аль-Аттії. Після цього Лоеб став головним конкурентом Сайнса в боротьбі за перемогу, особливо після його виняткової перемоги на 6-му етапі, але Себастьяну потрібно було подолати 30-хвилинне відставання, оскільки він втратив багато часу в перший і третій дні через проколи та інші технічні проблеми.
Лоеб одразу ж скоротив відставання від Сайнса на третину, вигравши 7-й етап, а в понеділок зміг наблизитися до іспанця на відстань п'яти хвилин, але потім загубився в пустелі через помилку в навігації і перекреслив свої попередні досягнення в гонці за лідером.
Лише в передостанній день йому вдалось скоротити відставання до 13 хвилин від Сайнса, але чергова помилка та жорстке приземлення з гребеня та удар об скелю пошкодили підвіску і перекреслили сподівання на перемогу. Він міг би вчергове стати віце-чемпіоном, але оскільки Аль-Аттія зійшов з дистанції через низку проблем на своєму Hunter, дев'ятиразовий чемпіон WRC був змушений чекати більше години, поки йому на допомогу прибув інший екіпаж Prodrive з запчастинами, необхідними для ремонту його автомобіля.
Це дозволило де Мевіусу посісти друге місце у своєму дебютному виступі в класі Ultimate/T1+, тоді як Лоебу довелося задовольнитися останнім місцем на подіумі, незважаючи на те, що він виграв 5 з 12 етапів.
Завдяки вражаючому виступу новачка T1+ де Мевіуса, команді Overdrive вдалося випередити заводську команду Toyota, здобувши шокуючу перемогу вже на першому етапі на своєму клієнтському пікапі Hilux. Заводська команда Toyota могла б фінішувати в трійці лідерів з Лукасом Мораесом за кермом, але бразилець зупинився на 11-му етапі за 60 км до фінішу і втратив дві години на ремонт свого автомобіля.
Це зіграло на користь іншого учасника Overdrive, Герлена Чічеріта, який здобув дві перемоги поспіль на 10-му та 11-му етапах і фінішував четвертим, поступившись своєму колишньому напарнику по команді Prodrive Лоебу.
В свою чергу, це також підняло Мартіна Прокопа з MP Sports Ford на п'яте місце в кар'єрі – чеський гонщик продемонстрував вражаюче відновлення після провального першого етапу, який відкинув його на 45-те місце.
Південноафриканський новачок Гай Боттерілл став найкращим представником від п'яти заводських команд Toyota – шостим, відставши від переможця Сайнса на 2 години 40 хвилин.
Переможець 2009 року Жініель де Вільє фінішував сьомим, в той час як проблеми Мораеса відкинули його на дев'яте місце, поступившись Бенедиктасу Ванагасу з команди Toyota Baltics. Інший член команди Toyota, Сет Квінтеро, потрапив у заголовки, фінішувавши третім на 2-му етапі, але його дебютний виїзд у T1+ був зруйнований, коли він був змушений зійти з дистанції на четвертому етапі через проблеми з надійністю.
Ford сподівався на місце в топ-10, що стало б чудовим результатом для свого дебютного виступі в Дакарі на Ranger. Нажаль Нані Рома зійшов з дистанції на 7-му етапі через проблеми з двигуном, а потім знову приєднався до перегонів на наступний день, втративши купу часу.
Тому 10-е місце в підсумку зайняв Матьє Серрадорі на повнопривідному Century CR6-T, успішно впоравшись з власними проблемами на передостанній спецділянці.
Висновки
Після уходу Audi битва за лідерство в Дакарі 2025 може розвернутись між заводськими командами Toyota та Ford. Американці отримали чудовий досвід та вже оголосили про будівництво боліду на базі Ranger нового покоління.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.