Нова технологія Exponential Experience від Cupra, яка дозволяє людям керувати справжнім електричним гоночним автомобілем по цифровому маршруту, який можна побачити за допомогою окулярів віртуальної реальності (VR), має "величезний потенціал для того, щоб зробити те, що ніхто не робив раніше" як у реальному, так і у віртуальному автоспорті, а також в інших галузях. |
Принаймні так вважає колишній гонщик чемпіонату світу з кузовних автоперегонів WTCC Жорді Жене (Jordi Gené), який допоміг автоспортивному підрозділу Cupra розробити "фігітальну" систему, що поєднує фізичну та цифрову складові.
Exponential Experience побудований на основі концепту Urban Rebel потужністю 430 к.с., що передує майбутній хетчбек початкового рівня Raval, який очікується 2025 року, але по суті є спеціально створеним електричним гоночним автомобілем.
Хоча ним можна керувати звичним способом, він також має гарнітуру віртуальної реальності, яка проектує цифрову реконструкцію вуличної траси Барселони в поле зору водія.
Компанія Cupra розробила цю концепцію, щоб об’єднати реальний та віртуальний автоспорт, адже за її думкою це неминуче станеться, враховуючи популярність сімрейсингу.
За словами Жене, основна увага при розробці була зосереджена на забезпеченні синхронізації віртуального світу з реальними відчуттями, які відчуває пілот.
– Зазвичай, коли ви використовуєте симулятор для тестування або вивчення траси, ви знаєте, що перебуваєте в симуляторі, тому що ваше тіло не рухається належним чином. Але з тут навіть втрата зчеплення буде відчуватись по-справжньому, і відчуття будуть справжніми, – каже Жене.
"Ніхто раніше не ставив справжній симулятор всередині гоночного автомобіля. Тому потенціал цього настільки великий, наскільки ви можете собі уявити. Ми можемо мати одну машину, яка фізично змагатиметься на трасі в Барселоні з іншою, яка змагається на тій самій трасі десь в іншому місці".
Жене додав, що технологія все ще перебуває на стадії розробки, і команда працює над системою, яка створюватиме реальний фізичний зворотній зв'язок під час віртуального контакту між автомобілями на цифровому треку.
Cupra ще не визначилася з довгостроковими планами щодо системи, але Жене вважає, що вона може бути використана гонщиками для реального вивчення трас, для організації перегонів між людьми в різних місцях і для полегшення переходу віртуальних гонщиків у реальний автоспорт.
Яке майбутнє чекає бренд SEAT в Україні
|