Цьогоріч компанія отримала замовлення на близько 260 шкільних автобусів. Ще 132 одиниці виготовили для Львівщини коштом субвенції. Рівень локалізації — 60%.
На початку повномасштабного вторгнення чимало шкільних автобусів громади передавали ЗСУ. Всього по країні — понад тисячу. Це був необхідний крок для нашої оборони. У ті дні на потреби ЗСУ ми віддавали все, що могло допомогти.
Щоб закрити потребу, яка виникла, Уряд запустив програму «Шкільні автобуси». У 2023 році ми виділили на неї 1 млрд грн.
Крім очевидного результату — появи нових автобусів, вона має й економічний вплив — завдяки виробництву цих машин в Україні ми дали роботу українцям на підприємствах в Черкасах, Запоріжжі та Чернігові, а також інших містах, де працюють субпідрядники. Повернули частину витрачених коштів в бюджет через податки, сплачені виробниками автобусів і їх підрядниками.
Вітчизняний бізнес отримав стимул для розвитку, держбюджет — такі потрібні зараз надходження та щонайменше 10 тисяч працівників автобусних заводів і суміжних підприємств мали роботу. Адже за інформацією Федерація роботодавців України, для виробництва одного вітчизняного автобуса додатково залучається понад 200 українських компаній.
Локалізація — те, куди рухаються інші країни. Рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі в Україні складає неймовірні 38%. В середньому у світі — близько 7%. Це означає, що в рік Україна витрачає сотні мільярдів на створення робочих місць в інших країнах. Наша ціль — аби ці гроші залишалися в Україні й допомагали фінансувати нашу обороноздатність.
Українські заводи мають потужності виробити ще більше автобусів. Це підприємство, наприклад, вже працює над розширенням — розпочало виробництво низькопідлогових міських автобусів. Радію, що стимулом для цього стали програми підтримки від держави. Наступного року ми продовжуємо програму «Шкільний автобус». На це у бюджеті передбачили ще 1 млрд грн.
|