Близько 11 років поспіль китайська влада субсидувала як купівлю громадянами КНР електромобілів, так і витрати на їх випуск автовиробникам. У результаті китайський ринок бурхливо розвивався і став найбільшим у світі, а місцеві виробники за рівнем технологічних рішень давно здатні сперечатися із закордонними автогігантами зі столітньою історією. Надання субсидій покупцям електромобілів з боку центральної влади КНР було припинено ще минулого року, але муніципальна влада окремих регіонів країни продовжила стимулювати продаж електромобілів з власних коштів, тому зміни в політиці підтримки ринку урядом не змогли суттєво уповільнити зростання продажів. Два останні місяці року для китайського ринку зазвичай є високим сезоном, тому місцева статистика за весь рік, напевно, виявиться ще оптимістичнішою.
На ринку Європи обсяги продажів електромобілів з січня по вересень включно зросли на 26%, і рішення німецької влади припинити субсидування з вересня могло негативно вплинути на локальну динаміку ринку.
Північна Америка з початку року додала у продажах електромобілів відразу 78%, оскільки в США почала працювати програма державного субсидування, яка дозволяє певним категоріям громадян отримати податкове відрахування при купівлі електромобіля у розмірі до $7500 за машину. Tesla хоч і скоротила свою частку на ринку електромобілів у Серверній Америці до історично мінімальної (50%), продовжує домінувати у цьому регіоні зі своєю продукцією. Її конкуренти останніми місяцями починають переглядати плани експансії виробництва електромобілів у бік скорочення, оскільки макроекономічна ситуація не сприяє зростанню попиту на даний тип транспортних засобів, про що також попереджав на жовтневому звітному заході та Ілон Маск.
Електромобілі втрачають за 5 років майже половину своєї вартості
|