Лише рік тому, згідно з даними Kelley Blue Book, стимули для електромобілів становили менше 2% від загального обсягу продажів. Минулого місяця ціни в середньому становили $50 683, що значно нижче, ніж рік тому, коли вони перевищували $65 000. Це означає, що електромобілі в середньому все ще дорожчі, ніж автомобілі з бензиновим двигуном, які коштують $47 899, але якщо взяти до уваги знижки на електромобілі, то ціни на них стають досить схожими. Звичайно, є розкішні електромобілі вартістю понад 100 000 доларів і економні плагіни вартістю 35 000 доларів, впливають на дану статистику.
В міру того, як все більше автовиробників масштабуються, з'являються більш доступні моделі, і водії пересідають на електромобілі, тому загальні витрати на виробництво знижуються.
Цікаво, що за даними Kelley Blue Book, компенсації для автомобілів загалом минулого місяця становили лише близько 4,9% від АТР (англ. Average transaction prices – середня ціна транзакції), або 2368 доларів США – це непогано, але все рівно низький показник порівняно з минулими періодами. Для порівняння, у вересні 2019 року, до початку пандемії, загальний показник стимулювання придбання нових автомобілів сягав 10,2%.
Такі показники стали важкодоступними під час кризи попиту та пропозиції на автомобілі під час COVID, коли запаси були низькими, а покупці платили більше, ніж вказано на ціннику, щоб отримати нову автівку. Зараз такі ціни поступово повертаються, але вже в значно менших обсягах.
Але самі власники електромобілів бачать стимули, близькі до рівнів, які існували до COVID. Насправді, після розкішних автомобілів преміального класу, минулого місяця на електромобілі було укладено найбільше угод серед усіх сегментів ринку нових автівок в США.
Оскільки більшість розмов навколо електромобілів стосуються їхньої часто високої вартості, зниження цін у той чи інший спосіб буде ключовим фактором для їхнього розповсюдження. Це ідея цінового паритету – коли електрифіковані автомобілі коштують приблизно стільки ж, скільки їхні бензинові аналоги. Поки що лише електромобілі високого класу коштують стільки ж, скільки еквівалентні автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння; масові електромобілі цим в США похвалитись не можуть. Зверніть увагу, що в Україні ситуація інша завдяки доступнішим електрокарам з китаю, які в середньому вже можуть на рівних конкурувати з багатьма представниками своїх класів.
Одним із сигналів того, що ціни покращаться, є збільшення кількості електромобілів на складах дилерів. Певною мірою це наслідок того, що автовиробники розширюють свої виробничі потужності і нарешті масово випускають електромобілі.
Однак, оскільки під час COVID дилерам було комфортно працювати з невеликими запасами на своїх складах, багато хто не в захваті від накопичення електромобілів, особливо коли значна частина пропозиції традиційних автомобілів ще не відновила продажі. За даними Kelley Blue Book, на початок жовтня в дилерських центрах по всій країні був 97-денний запас електромобілів порівняно з 50-денним запасом для автомобілів загалом.
Справа не лише в прогресі та масштабах, або в бажанні дилерів позбутися запасів (за які їм зараз доводиться платити у вигляді захмарних орендних ставок), а й у попиті. Дехто стверджує, що, оскільки ринок електромобілів майже задовольнив потреби перших покупців, наступну хвилю покупців буде складніше залучити, що призведе до деякого уповільнення темпів купівлі електромобілів.
Як наслідок, починають з'являтися різноманітні бонусні програми придбання електромобілів. Наприклад, покупці автомобілів можуть отримати вигідні лізингові пропозиції на електромобілі та податкову знижку.
Ціни на електрокари в США за рік знизились в середньому на $15 000
|