Компанія АВТЕК багато років займається продажем в Україні якісної, імпортної спецтехніки, співпрацюючи зі світовими лідерами в цій галузі. У сегменті сміттєвозів головним її партнером був Hidro-Mak. У Туреччині Hidro-Mak займає 40% ринку, та й в Україні було реалізовано чимало - вже більше 400 його бункерів.
Ще один учасник угоди – український виробник ВКК «Спецмаш» теж виробляв сміттєвози власної конструкції для українського ринку. Вони поступалися турецьким конкурентам, зате мали перевагу у ціні. Кожен з учасників угоди мав власних клієнтів, але…Все змінив закон «Про локалізацію» №3739, прийнятий у 2021 році, який вимагає тепер певного відсотку локалізації, щоб приймати участь у публічних закупівлях, а у 2028 році цей відсоток сягне 40%. Це й зблизило усіх трьох учасників проекту.
В якості офіційного дистриб’ютора вантажівок Ford Trucks, Foton та спецтехніки Hidro-Mac, компанія АВТЕК виступила партнером в угоді з ВКК “Спецмаш”. Hidro-Mak надав їй ліцензію, а «Спецмаш» передав технології на виробництво своїх бункерів в Україні. Особливість цього проекту не тільки в тому, що у нас почали виробляти сучасні сміттєвози. Україна виробляє сміттєвози вже багато років. Родзинка саме цього проекту в тому, що вперше в Україну відбувся не імпорт, а прихід технологій.
“Сьогодні ми отримали від нашого партнера Hidro-Mak технічну документацію, технологію виробництва і всі ноу-хау, які вони зробили за практично весь період своєї історії, – пояснює Генеральний директор компанії АВТЕК, Сергій Кобилінський. – Це зроблено з українських продуктів, з української сталі, фактично все з українських комплектуючих. Зараз нажаль та сталь, яка потрібна для виробництва цього сміттєвоза, закуповується, бо Азовсталь – єдине підприємство, яке виробляло сталь потрібної якості – зараз під окупацією. Тому частину сталі ми імпортуємо, але більшість доданої вартості складається з українських складових: руки механіків, працівників, мізки наших інженерів, які працюють над цим виробом тощо”.
Виробничі потужності Спецмашу розміщені в двох локаціях: велике виробництво площею більше 12 тисяч метрів квадратних у Прилуках, а також виробнича площа (біля 9000 м2) у місті Калинівка, Броварського району, що під Києвом. Там відбувається, звісно, не тільки виробництво сміттєвозів, бо «Спецмаш» це виробник з повним асортиментом комунальної техніки.
“Сміттєвози це той продукт, який ми виробляємо разом,” – продовжує Сергій Миколайович. “Хоча загалом цей ринок не дуже великий, біля 200 машин на рік, адже це в основному комунальні підприємства, хоча є й приватні, і в цьому сегменті ми займаємо досить потужну позицію. Зараз попит потроху зростає, хоча дуже важким може бути наступний рік, адже з останнім прийняттям закону про залучення військового ПДФО вміст бюджетів поменшає.”
Сміттєвози з технологією Hidro-Mak відносяться до преміального сектору, на відміну від простіших моделей виробництва Спецмашу, які теж високої якості, але вони грають вже на рівні з іншими вітчизняними виробниками.
Для прикладу, машина на шасі Ford 1833DC з 15-кубовим обладнанням Hidro-Mak заднього завантаження, які здатні перевозити 6400 кг сміття коштує біля 6 мільйонів гривень. Тим не менш, в компанії переконані, що якість і надійність цієї техніки вже відома клієнтам.
“Ми переконані, що ринок вживаних сміттєвозів зійде нанівець, адже там досить проста математика. І у нас вже є клієнти, які відійшли від вживаної техніки, – наголошує Генеральний директор компанії АВТЕК. “Вживаний сміттєвоз дешевший, це правда, але нам не кажуть, що на три таких сміттєвози треба тримати четвертого як донора. Вже не кажучи про суттєво менший ресурс. З точки зору витрат на коло новий купувати вигідніше.”
У вересні 2023 року “Спецмаш” почав ліцензійне виробництво спецтехніки з технологіями турецької компанії Hidro-Mak з локалізацією на рівні 25-30%. Наступного року планується збільшити виробничі потужності підприємства до 50 одиниць на місяць. Лінійка сміттєвозів наразі включає моделі з заднім завантаженням з кузовами об’ємом 10, 15 та 22 кубічних метри, які буде реалізовувати через мережу «АВТЕК». Ступінь локалізації до 2025 року планується збільшити у понад 40%.
Переваги спецтехніки Hidro-Mak
Основна перевага в інноваційних розробках, зокрема на сміттєвозах Hidro-Mak встановлена проста гідравлічна схема, деталі високої якості. Конструкція має наступні технічні особливості:
○ Тандемний насос – використовується для одночасного навантаження й пресування сміття;
○ Оптимальне розташування блоку управління і камери заднього огляду – гарантується безпека експлуатації;
○ Система автоматики – можливе ручне або автоматичне навантаження контейнерів;
○ Великий вибір моделей – клієнти підбирають дорожньо-комунальну техніку під свої потреби;
○ Товщина підлоги 4 мм, товщина стінок 3 мм – гарантується велика механічна міцність конструкції, виключаються критичні деформації;
○ Місткість бункера коливається в межах 8-23 куб. м – розширюються сфери використання комунальної спецтехніки
○ Запатентована конструкція бункеру – зменшена маса в порівнянні з конкурентами
○ Виштовхуюча плита особливої конструкції – краще ущільнення та збільшений об’єм сміття
○ Двоконтурна гідравлічна система – незалежна робота систем пресування вивантаження контейнерів
○ Підлога приймального та основного бункерів Hardox – збільшення життєвого циклу на 30%
○ Додаткове загартування штоків циліндрів пресування та вивантаження контейнерів – додаткове збільшення життєвого циклу обладнання сміттєвоза
Сміття пресується, тривалість операції не перевищує одну хвилину, коефіцієнт стиснення при задньому завантаженні – 7, при бічному – 3. Для попередження забруднення вулиць рідкими відходами на комунальній дорожній техніці внизу бункера встановлюють приймальний бак – так виконуються вимоги санітарних норм. Пресуюча плита приводиться в рух 10-ма гідравлічними циліндрами, за рахунок чого створюються великі сумарні зусилля тиску.
Більше деталей про Hidro-Mak в Україні
|