На роздрібну ціну палива в Україні зараз тиснуть одразу декілька чинників: світова ціна на нафту, курс доллару/євро, вартість логістики.
Податки, що зросли з 1 липня, вже інтегрувались у нові ціни. Наразі основним драйвером є світовий ринок, нафта за останні 3 місяці додала понад 20% (з $75 до $95/барр.) разом із нафтопродуктами (читай – із закупівельними цінами українських трейдерів), - констатує директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Якщо нафта не перевищить $95/барр., є надія втриматись у межах 60 грн/л по бензину та дизпальному.
Ринок буде щосили пручатися цій «шестірці», кожен такий рубіж завжди викликає шок у споживача, а відповідно й у ринку.
У той же час, глава Chevron, Майк Вірт, однозначно запевнив, що на його думку вартість нафти вже найближчим часом перевищить 100 доларів. І на його думку, нічого страшного в цьому немає. Для США. А от для України ці додаткові +5 долларів будуть вартувати набагато більше у роздрібі.
Як каже голова мережі АЗС Prime Дмитро Леушкін: що 1 долар плюс за бочку нафти - це дуже грубо плюс 1 гривня на літрі бензу у нас в країні. Тут неважко зрозуміти, що 5 доларів - це +5 гривень на стелі. Персепективка так собі на зиму особливо."
На думку Дмитра Леушкіна, вже скоро наші маркетмейкери – зелені мережі АЗС торгуватимуть звичайним дизелем та А95 по 63, а лоу-кости різних кольорів по 60.
Якби це був фінал сценарію, то, може, і не все було б погано так. Але ніхто не знає, де зупиниться тренд зростання світових цін цього разу. "Побачити 80 грн за літр - це все ж таки найгірший і малоймовірний сценарій розвитку ситуації цієї зими" - резюмує голова мережі АЗС.
Отже, як бачимо, здорожчення палива слід очікувати вже скоро. Перший орієнтир - до 60 грн за 1 л ДТ, а потім підтягнеться і цінник у 63 грн\1л. Далі все буде залежити від світової кон'юктури.
|