Мережевий бізнес, який хоче підкреслити екологічність, інколи використовує екологічні засоби доставки своїх товарів. Вже зустрічаються в потоці електричні фургони, а цьогорічна виставка ComAutoTrans 2023 продемонструвала зацікавленість в подібному транспорті, як з боку потенційних покупців, так і автовиробників. AUTO-Consulting вирішив розібратися, які моделі легкого комерційного транспорту (повною масою до 3,5 тони) на електротязі наразі присутні на ринку України? |
В першій частині ми розглянемо легкий комерційний транспорт повною масою до 3,5 тон, яким можна керувати з правами категорії В. Треба зазначити, що перелік в таблиці неповний, та й у багатьох моделей вдень з вогнем не знайти, хоча вони й відображають сучасну тенденцію становлення подібного транспорту – несформований попит на фоні різноманітної пропозиції з сумнівними гарантійними обов'язками від багатьох неофіційних дилерів.
На українському авторинку новий тренд: тепер електромобільність набирає обертів у сегменті LCV
Розпочати експансію на ринку комерційних авто у представництві Stellantis Ukraine вирішили з «малюка» Citroen Ami. На його користь впливає і ціна і при бажанні його можна знайти в продажу приблизно за 239 000 гривень. У Франції на Ami можна їздити взагалі без “дорослих прав”, чим і користуються місцеві підлітки, а в законодавчих реаліях України електричний квадрімобіль зі швидкістю 45 км/год запропонували для кур’єрів. Зараз Citroen Ami тестують різні компанії, які працюють у сфері доставки.
Є на ринку і пропозиція від компанії Ранхорс Україна, яка намагається продавати електровелосипеди, трицикли та мікроавтомобілі “останьої милі”. Дилер пропонує персональні електромобільчики китайських виробників Qingzhou та Zhejiang, які розраховані лише на водія та невелику кількість вантажу. Ось наприклад “вантажна” модель J2C здатна перевезти майже кубометр (точніше 0,88) корисного об'єму на відстань біля сотні кілометрів. Максимальна швидкість як і у Citroen Ami обмежена 45 км/год. Щоправда, не лише корисний об'єм, але й навантаження у цього малюка вдвічі більше за французського “друга” (так перекладається Ami) – 300 проти 140 кг. Але ціна на китайців стартує – від $15 000! Майже вдвічі більша за європейський Citroen Ami.
Peugeot e-Rifter – ще одна спроба Stellantis Ukraine зробити пропозицію у комерційному сегменті, хоча це і не зовсім «роботяга», а скоріше сімейний мінівен. Суто електричний Peugeot Partner до нас офіційно поки що не поставляють. Але знову ж таки, це лише питання попиту, і якщо на e-Rifter він буде зростати, його суто робочий варіант теж з'явиться. А доти можна при необхідності вийняти задній диван з e-Rifter та отримати більш ніж два кубометри корисного простору, куди можна помістити щось неважке, адже заявлена вантажопід'ємність лише 540 кг (разом з водієм). Але це вже повноцінний електромобіль потужністю 100 кВт (136 к.с.), який на одній зарядці може подолати майже 300 км. Та й ціна адекватна – від 1 191 100 грн.
Cenntro Logistar 100 – типовий представник ніші невеличких електрофургонів, які досить популярні у логістиці. Створений на базі міського хетчбека, досить симпатичний фургончик повинен по місту наїздити не більше 120 км. Вантажити його можна до 600 кг (включно з водієм), але повністю завантажений Logistar 100 з мотором на 25 кВ, притким не буде, хоча його максимальна швидкість, згідно характеристик, вдвічі більша, ніж у Citroen Ami. Заявлена вартість 650 000 грн.
Доросліший Cenntro Logistar 200 Van вартує майже вдвічі більше – від 1 173 100 грн. І за багатьма параметрами він дійсно вдвічі перевершує молодшу модель. Об'єм кузова тут вже 4,7 м3, вантажопідйомність 1065 кг, потужність 60 кВт та запас ходу 260 км. Це вже прийнятні характеристики для міського фургончика “останнього кілометра”, як кажуть деякі логісти. Тому саме в цьому діапазоні характеристик точиться найбільша конкурентна боротьба за клієнтів.
Топ-модель цього китайського виробника називається Cenntro Logistar 260, який навіть ззовні виглядає набагато сучасніше за своїх менших братів. А більший він значно – об'єм фургону складає вже дорослі 7,5 м3. Хоча вантажопідйомність ненабагато більша за Logistar 200 – 1280 кг. Та й потужності в 80 кВт плюс 265 Нм, упритул буде при поному навантаженні. Виробник обіцяє, що повного заряду батареї має вистачити на 270 км.
Конкуренти пропонують трохи менше, але й за менші гроші. Якщо Logistar 260 коштує 1 480 000 грн, то Dongfeng EM26 можна придбати за ціною від 855 000 до 1 200 000 грн. Головна ознака якості електрофургонів з піднебесної – їх популярність на батьківщині. EM26 в цьому плані непоганий вибір, та й характеристики прийнятні: об'єм кузова 5,58 м3, вантажопідємність 1230 кг та 220 км пробігу.
Wulling G100P Electric Mini Cargo Van майже брат близьнюк Донгфенгу, хоча з трохи гіршими вантажними якостями, слабшим двигуном, але на 10% більшим пробігом на одній зарядці. Між цими характеристиками й обирають потенційні покупці, звісно, якщо мають перед очима обидві моделі.
Враховуючи, що ринок ще не сформований, часто доводиться задовольнятися тим, що маєш тут і зараз. Якщо це буде Maxus EV30 – теж непогано. Приблизно за мільйон гривень вам запропонують симпатичний фургон з кузовом на 5 м3 вантажопідйомністю в тону та з запасом ходу 235 км. Цього має з головою вистачити на робочу зміну в місті.
Деякі з вищеописаних фургонів мають також версії пікап, а більшість можна замовити з термобудками. Шкода лише, що серед них поки що немає вітчизняних розробок, хоча праця в цьому напрямку вже йде. Ми вам розповідали про українську розробку «Карпати» підприємства «Стрий-Авто», яку можна було власноруч оцінити на виставці ComAutoTrans 2023. Давно не має новин від ще одного українського виробника електровантажівок – Coolon. Сподіваємось, що наступного разу на виставку українські виробники привезуть вже закінчений серійний варіант, а може й не один!
ComAutoTrans 2023: що цікавого показали на третій міжнародній виставці комерційного та спеціального автотранспорту? Частина 1
|