Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2023-04-08 19:37:55 (3408 разів прочитано)
Продовжуємо досліджувати автомобільну історію України разом з Історичним Автоклубом. Цього разу розповімо про стан автомобільного ринку на теріторії України до 1917 року.
Як відомо, перший автомобіль з'явився у Одесі у 1891 році. Одеса не випадково стала першою серед українських міст, де зародився автомобілізм. Тут і надалі стрімко розвивався автомобільний ринок, і за данними AUTO-Consulting, вже у 1911 році автопарк Одеси налічував 101 автомобіль, а у 1912 році їх кількість майже подвоїлася.
Цікаво, що у 1912 році в Одесі AUTO-Consulting зафіксувала майже 70 (!) брендів авто, але були, звісно, і лідери.
У ті часи були вже і комерційні автомобілі, ії кількість сягала 8%.
Цікаво, що жінки теж були серед власників автомобілів, не зважаючи на те, що користуватися авто було нелегкою справою. Але у Одесі майже 7% автомобілів належали, або керувалися жінками. Хто були перші жінки-автомобілістки - дивіться у цьому відео:
Вдалося дізнатися і кількість авто у користуванні різних контор (банків, підприємств, заводів, товариств). У той час їм належало майже 19% усього автотранспорту в Одесі.
Як бачимо, не зважаючи на невелику кількість, в Одесі у ті часи вже існував досить конкурентний авторинок.
Зважаючи на велику кількість брендів автомобілів, дилери намагалися донести переваги своїх авто через рекламу.
А ще дієвим засобом просування автомобілів тоді були перегони або автопробіги. Перший автопробіг за маршрутом Одеса-Миколаїв відбувся у 1907 році. Це була подія року для всіх місцевих автомобілістів.
Саме там вирішувалася доля майбутніх продажів. Згодом, Енцо Ферарі скаже свою знамениту фразу: перемагаєшь у неділю, продаєшь у понеділок. Але одеські автодилери зрозуміли її зміст ще тоді.
Згодом, у рекламі часто будуть висвітлюватися різні факти з перегонів. Наприклад, саме з реклами українці вперше дізнаються про Фердинанда Порше.
Станом на 1910 рік на теріторії України (без Західних областей) вже налічувалося 722 автомобіля. Вони були у всіх регіонах. Домінували південні Одеса, Крим та південь Запорізької області. Звісно, були автомобілі й у Києві. Більш детально про кийвські авто - дивіться у цьому відео:
Але присутність брендів була досить різна. Наприклад, у м. Суми лідером були автомобілі Mitchell.
Секрет їх популярності був у місцевого дилера Едуарда Кайданського, який був настільки закоханий у свої авто, що вмів переконувати і своїх покупців.
До речі, першими покупцями авто були дуже заможні люди, як би зараз сказали - місцеві олігархи. Наприклад, ось фото автопарку сім'ї Лещинських у сумський області. Як бачимо, в них вже у 1914 році було з чого обирати.
Крім заможних людей та підприємств, автомобілі тоді почали купувати і державні установи. ось який був розподіл автопарку у Сумах.
З початком Першої Світової війни на теріторію України прибуває й багато військових автомобілів. Цивільний автопарк за законом про військовий обов‘язок був частково залучений до армії.
Нажаль, за данними Історичного Автоклубу, в Україні не зберіглося жодного автомобіля з тих часів, усіх їх поглинули війни, революція та більшовицька влада. Але залишилися фото тих автівок.
Кому цікаво - ось посилання на відео/ подкаст Історичного Автоклубу:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.