За статистикою AUTO-Consulting, ще 20 років тому седани були домінуючими на ринку нових легкових автомобілів. На початку 2000-х років вони займали 56-57% нового авторинку. Але згадаємо, що тоді бестселерами були ВАЗи (2107, «десятки» тощо), а в лінійці майже кожного виробника були представлені моделі саме з таким типом кузова.
На початку 2010-х років стався різкий скачок долі седанів. На протязі 2010-2013 років доля автомобілів з таким типом кузова стрімко знизився і декілька років демонстрував показник близько 40% ринку.
Визначені найпопулярніші моделі SUV по класам у 2022 році в Україні
Доля SUV встановила абсолютний рекорд за весь час Незалежності України
Починаючи з 2014 року доля седанів стрімко знижується. В той самий час, доля автомобілів сегмента SUV (у більшості це саме універсали) зростає. Дивлячись на динаміку зростання долі кросоверів та позашляховиків, виходить, що доля седанів зворотно пропорційна долі автомобілів сегменту SUV.
Згідно з динамікою, у 2018-2019 роках доля седанів перейшла відмітку у 20% ринку. У 2022 році седани продемонстрували 10% ринку нових автомобілів. А саме на початку 2023 року їх доля ще зменшилась і досягла 7% нового авторинку.
Ринку не вистачає кросоверів. Їх мають випускати ще більше
В листопаді доля SUV-сегменту в Україні досягла 86%
Фактично, автомобілі з кузовом седан сходять нанівець і залишились домінуючими тільки в преміальному сегменті авторинку. А судячи з того, що такі класичні моделі з кузовом седан, як Volkswagen Passat тощо знімаються з виробництва, світові виробники не бачать за таким типом легковиків майбутнього.
Такі аналогії були в історії автомобільного виробництва і раніше. Наприклад, на початку 20-го століття більшість автомобілів тієї пори були з кузовом фаетон. І йому на заміну прийшли саме седани. Тепер їх замінюють більш практичні на сьогоднішній час кросовери з кузовом універсал. Цікаво, а що буде популярним в майбутньому через десятки років?...
Доля SUV-сегменту в Україні продовжує зростати
|