Які найшвидші автомобілі виробляли у Естонії. Автоісторії
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2022-12-30 19:11:20 (4587 разів прочитано)
Сьогодні у проєкті "Автоісторії" AUTO-Consulting розповість про історію естонської промисловості, яка мала певний вплив і на Україну. Цікаво, що перший автомобіль у Естонії з'явився 5 вересня 1896 року і належав він Йоханнесу Шюману - власнику велосипедної фабрики "Матадор". Отже, на той час у Естонії вже існувало власне виробництво велосипедів.
Перша фабрика з виробництва велосипедів «Матадор» у Естонії виникла у 1895 році, майже в один час з Дуксом, але трохи пізніше ніж латвійська фабрика А. Лейтнера. До речі, засновник Дукса Юлій Меллер також був походженням з Естонії. Цікаво, що саме поєднання латвійської фабрики Лейтнера і конструкції Дукса призвело до появи першого веловиробництва і в Україні, але значно пізніше, у 1916 році.
У 20-30 роках у Естонії з‘являється потужне виробництво велосипедів.
У 1938 році тут виготовляють і власний мотоцикл Tempo з двигуном Villiers.
Після Другої світової війни всі естонські фабрики націоналізовують, але потужна інженерна школа та кмітливість естонців призводить до появи цілої низки цікавих виробників.
Наприклад, звичайний авторемонтний завод у м. Тарту почав виготовляти власні автобуси та вантажівки. А згодом ще й випустив неперевершенний спортивний автомобіль Тарту-1, який чимось нагадував Cooper.
У Талліні на авторемзаводі Антс Сейлер створює виробництво спортивних автомобілів «Естонія», які згодом будуть відомі у багатьох країнах.
Ще одна яскрава сторінка - це Vihur (з естонської означає вихр). Ще один виробник, який виготовляв ралійні автомобілі на базі Lada.
А згодом Vihur почав виробляти найшвидші у СРСР мотоцикли, на який можна було конкурувати на трасі з іноземними виробниками.
Але у Естонії створювали автомобілі навіть на овочебазах. Наприклад, інженер Роман Бертелов створив перший передньопривідний вантажний автомобіль ЕТ-500 на агрегатах ЗАЗ-965 «Запорожець» ще у 1965 році.
За рік він удосконалив свою вантажівку, та назвав її ЕТ-600. У серію вона не пішла, але тільки подивіться, як у Естонії випередили час.
До речі, надпотужнішу ралійну «Таврію» з двигуном 217 кс виготовлять також у Естонії, у гаражі совміну.
Виготовляли у Естонії на фірмі Тірас і мотоцикли для шосейно-кільцевих гонок з боковим причіпом, а це вже майже боліди. І Vihur також робив подібні, що створювало конкуренцію і спонукало до найкращих рішень.
Як бачимо, Естонія, хоч і не мала великих автозаводів, але це не завадило їй вписати яскраву сторінку в історію авто та мотопрому світу.
До речі, саме на естонських авто та мотоциклах виступали й відомі українські спортсмени, які здобували перемоги у різних дисциплінах авто та мотоспорту.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.