Найвищі показники для захисту дорослих і дітей; вищий рейтинг систем допомоги водієві
Відповідно до нових, суворіших критеріїв, Škoda Octavia четвертого покоління успішно захистила свою п’ятизіркову оцінку в контрольному тесті Euro NCAP на безпеку при зіткненні, вражаюче підтвердивши репутацію одного з найбезпечніших автомобілів у своєму класі. Багаторічний бестселер Škoda в Україні і в світі отримав найвищу оцінку у п’ять зірок після виходу на ринок у 2019 році. Новий рейтинг буде дійсним у всьому Європейському Союзі, Великобританії та Норвегії до кінця 2028 року. Octavia набрала 86% від максимально можливих балів для захисту дорослих пасажирів і 84% для дітей. Щодо систем допомоги водієві, які входять до базової комплектації на ринках європейських країн, Octavia перевершила свій результат 2019 року, піднявшись із 79 до 81%.
Подальші оновлення систем безпеки з літа 2022 року
У червні 2022 року Škoda Auto додатково модернізувала системи безпеки Octavia. Відтоді у стандартній комплектації модель оснащується центральною подушкою безпеки між водієм і переднім пасажиром і колінною подушкою безпеки для водія1. Крім того, останнє покоління систем допомоги водієві автоматично ініціює гальмування, коли існує ризик зіткнення на перехрестях або з велосипедистом, що перетинає смугу руху2. Система виявлення втоми Driver Alert тепер також видає аудіовізуальне попередження2.
Більш вимогливі тести для реалістичнішого моделювання ДТП
Протокол тестування Euro NCAP, який діє з 2020 року, є більш вимогливим, ніж попередній, коли Octavia четвертого покоління вперше отримала п’ять зірок. Зміни спрямовані на реалістичніше моделювання аварій та їхніх наслідків. До 2019 року випробування на лобове зіткнення передбачали наїзд автомобіля на суцільну стіну з бар’єром, що деформується, на швидкості 64 км/год. З початку 2020 року під час тестування використовувався 1400-кілограмовий мобільний бар’єр, який рухався зі швидкістю 50 км/год до зустрічного транспортного засобу, який також рухався зі швидкістю 50 км/год.
Крім того, на сидінні водія використовується тестовий манекен нового покоління THOR-50M (Test device for Human Occupant Restraint). Він краще відтворює тіло людини і має точніші сенсори, представляє середнього дорослого чоловіка вагою 76,6 кг.
У випробуванні на бічний удар швидкість бар’єру була збільшена з 50 до 60 км/год, а його вага зросла з 1300 кілограмів до 1400 кілограмів. Ці зміни означають, що тестовий автомобіль має безпечно поглинати на 55% більше кінетичної енергії, ніж раніше.
Вимоги до автономного екстреного гальмування також стали жорсткішими, наприклад, із включенням більшої кількості сценаріїв розв’язок, а також захисту від зіткнення для велосипедиста, який перетинає дорогу під прямим кутом до напрямку руху та виїжджає з-за перешкоди. Діапазон швидкості для сценаріїв автономного гальмування розширено на 10 і 15 км/год.
Тепер також оцінюється безпека після ДТП. Серед іншого це включає підтримку п’ятьма мовами та функцію eCall+ для автоматичного зв’язку з екстреними службами. Також оцінюється система гальмування Multi-Collision і система виявлення втоми водія, яка надсилає аудіовізуальне попередження. Остаточна оцінка базується на комбінації індивідуальних оцінок у чотирьох категоріях: захист дорослих пасажирів, захист дітей, захист вразливих учасників дорожнього руху та системи безпеки.
Тести Euro NCAP з 1997 року
Європейська програма оцінки безпеки нових автомобілів (Euro NCAP), що базується в бельгійському місті Левен, — це програма, заснована в 1997 році міністерствами транспорту, автомобільними клубами, страховими асоціаціями та дослідницькими інститутами з восьми європейських країн. Організація проводить краш-тести сучасних моделей транспортних засобів і оцінює їх активну та пасивну безпеку, а також безпеку під час порятунку та відновлення. Якщо спочатку оцінювали лише результати краш-тестів, то рейтинги систем активної безпеки, а також систем допомоги водієві тепер мають більшу вагу в загальній оцінці. До 2019 року критерії оцінювання ставали жорсткішими що два роки. З 2020 року застосовуються трирічні інтервали, які тепер охоплюють не лише сценарії активної та пасивної безпеки, але й третинні аспекти безпеки, такі як екстрений виклик та інформація про пошкоджені транспортні засоби для інтегрованої системи порятунку.
1 В Україні доступно як додаткова опція
2 В Україні дані опціє є частково доступними
Більше інформації про автомобілі ŠKODA: www.skoda-auto.ua
|