Як повідомила AUTO-Consulting радниця міністра інфраструктури Марина Китіна, вона особисто використовує кожну можливість підзарядитися, коли є світло. У домашніх умовах, на паркінгу її авто постійно підʼєднане до зарядки, і коли дають світло, воно одразу починає заряджатися. Зазвичай це відбувається у нічний час, коли світло переважно є. Тобто, у сьогоднішній ситуації зарядка йде без виставлення таймера, а тоді, коли в мережі зʼявляється напруга.
Як змінилося ставлення вітчизняних автомобілістів до електромобілів через відключення електрики
Стосовно публічних станцій, оператори роблять все можливе, щоб відтворювати у додатках інформацію, працює та чи інша станція чи ні. Щоб електромобілісти знали куди їхати. І чи є варіанти окрім зарядок, котрими вони зазвичай користувалися і які можуть не працювати.
Який тип антифризу обрати до холодів?
Як підготувати автомобіль до зими. Поради STELLANTIS
Оскільки світло вимикають скрізь - і в коворкінгах, і в офісах, у той час, поки ви заряджаєтеся на публічній станції, можна увімкнути пічку, та сидячи у своєму авто, пити каву та працювати на ноутбуку. Так не втрачається час.
Серед досить простих лайфхаків - уважно стежити за додатками усіх операторів зарядних станцій. Якщо у наявності лише один варіант, де ви можете підзарядитися, бажано звʼязатися із цією станцією та/або з оператором і уточнити, чи все там дійсно працює, - радить пані Китіна.
І, до речі, власники авто із ДВЗ мають стежити за тим, щоб не займати паркувальні місця біля зарядок. Їх зараз і так небагато. Навіть, якщо вони впевнені, що ці зарядки, через відключення електрики не працюють.
Засновник компанії Evodrive Володимир Кулик впевнений, що підготовлений та освічений водій електромобіля має враховувати усі негаразди поточної ситуації. Інформацію про актуальність роботи комерційних станцій пан Кулик також радить отримувати саме в додатках самих операторів. Там окрім даних про вільний чи зайнятий порт зарядки вказують чи взагалі ця зарядна станція в мережі та працює.
Готуємо автомобіль до зими. Поради від OPET
Через 12 років електрокари займуть 10-ту частину світового автопарку
Ще одна порада - враховувати інформацію про відключення та завжди мати правило: є можливість - заряди свій електромобіль заздалегідь. Якщо брати, наприклад, Київ то тут графік відключення різний, правий берег майже взагалі фактично не відключають, тому спланувати зарядку заздалегідь реально, вважає пан Кулик.
Так само, як і Марина Китіна, Володимир Кулик просить мати повагу до тих, хто потребує зарядити свій електромобіль. Залишати номер телефону для зв'язку та не займати зарядну станцію, якщо процесу заряджання немає. Час дуже важливий.
У зимовий період пробіг електромобілів від однієї зарядки скорочується. Це скорочення може сягати 40%. Тому треба брати до уваги поточні погодні умови, та коригувати манеру їзди за кермом. Адже усе це впливає на гарантований пробіг.
При плануванні своїх подорожей особливо потрібно звертати увагу на те, щоб не розрядити електромобіль в повний нуль, радить пан Кулик. В холодну пору року, це може спричинити фатальний вплив на акумулятор. Там можуть відбутися незворотні процеси, які не лише вплинуть на працездатність батареї, а й здатні її “вбити”. Заміна коштує від 5 до 16 тис доларів, а то й більше.
У компанії GO TO-U Ukraine також радять не чекати повного розряду батареї. Хоча б через те, що багато електромобілів не витягують потужність, коли в залишку у їхнього акумулятора менше 5% заряду. Плюс - можлива ситуація відсутності живлення в регіоні взагалі.
Електрокари зрівняються в ціні з авто з ДВЗ вже за кілька років
Визначені європейські країни-лідери по кількості електрокарів
За інформацією бренд-директора Volvo компанії “Віннер Імпортс Україна” Артема Ткаченка, рекомендований рівень заряду батареї становить 10-80%. Однак, не треба боятись розрядки батареї «в нуль», якщо це не відбувається регулярно.
Щодо рекомендацій власникам електромобілів в ситуації з частими відключеннями електрики, які, за прогнозами, триватимуть протягом всієї зими - щонайменше до березня 2023 року, то вони наступні.
Зарядка вдома. В холодну погоду краще всього заряджати акумулятор електрокарів в нічний час доби. Це дозволить не тільки зекономити на нічному тарифі, а й в принципі підвищити вірогідність успішної повної зарядки. Адже вночі електрику вимикають набагато рідше. Крім того, це дає можливість застосувати функцію попереднього прогріву батареї і салону під час зарядки, що дозволить значно збільшити запас ходу взимку. Така функція є у всіх електромобілях Volvo.
В Україні створять мережу швидкісних автомобільних електрозарядних станцій
Подорожувати по ЄС на електрокарі не так зручно, як здається
Швидка зарядка. Більшість сучасних офісних і торгових центрів обладнані станціями швидкої зарядки, які дозволять зарядити батарею сучасного електромобіля від 0 до 80% за 30-40 хв. Так, це коштуватиме дорожче, ніж нічна зарядка вдома, однак це може врятувати нерви, коли ви приїдете додому й зіткнетесь із позаплановим відключенням електрики.
Режим для холодної погоди. Більшість електроавтомобілів мають спеціальний еко-режим. В електромобілях Volvo цей режим дозволяє використовувати акумулятор рівномірно та ефективно. Це суттєво збільшує запас ходу, особливо взимку.
Звичайно, відключення електрики створюють додаткові незручності, - каже Марина Китіна. Але це не дає приводу хейтити електромобільність. Адже ситуація із відключеннями електрики - тимчасова. А електромобілі - це майбутнє. І після нашої Перемоги, їх кількість в Україні буде зростати.
Як підготувати авто до зимового сезону: особливості експлуатації гібридів/електрокарів
|