Згідно з планами, її запустять у 2024 році, але спочатку «із заводу» пропонуватимуть лише моделі MINI, а з 2026-го прямі продажі поширять і на BMW.
Відмова від традиційних дилерських центрів відбуватиметься поступово. BMW вже веде «конструктивний діалог» із продавцями, заявив Петер, щоб запропонувати клієнтам можливість замовляти автомобілі безпосередньо у виробника.
Нова схема передбачає, що покупець зможе вибрати машину з наявних заводі зібраних екземплярів чи оформити замовлення певну комплектацію з необхідними саме йому опциями. Відповідно не буде дилерських націнок за «допи». Автосалони виконуватимуть функцію видачі машини клієнту і займатимуться післяпродажним обслуговуванням.
Ідея відмови від заробіткудилерів на продажу автомобілів - не нова. Ії у різних формах тестували Volkswagen, Renault, Nissan, Hyundai, а китайські виробники гаджетів, які зараз намагаються вийти на автомобільний ринок, взагалі не планують розвивати класичні дилерські мережі.
Про поетапний переход на прямий продаж автомобілів із заводу раніше оголосив і Mercedes-Benz: компанія вже найближчими роками скоротить дилерську мережу в Німеччині на 15-20 відсотків. Зараз у Mercedes-Benz налічується 6,5 тисяч точок продажів по всьому світу, тисяча з яких розташовані в Німеччині. Більшість із них до 2025 року перекваліфікуються на «агентів», тобто вони отримуватимуть комісію від продажу автомобіля, але не вкладатимуться в рекламу.
AUTO-Consulting отримав коментар від СЕО "АВТ Баварія" Еріка Бернінга, де він розвіяв усі побоювання.
Наприкінці минулого року концерн BMW AG оголосив, що ЄС переходить на агентську модель. Це новаторська модель, яка представлена в Південній Африці та планує з’явитись на деяких ринках ЄС у 2024 році для бренду MINI та у 2026 році - для BMW.
Що це означає для нас в разі впровадження? Вся дилерська мережа BMW в Україні отримуватиме комісію за повний супровід процесу продажів автомобілів клієнтам або комісію за доставку, якщо клієнт замовляє автомобіль онлайн без взаємодії з дилером. Ця модель дуже схожа на те, як ми вже працюємо в Україні. АВТ Баварія тримає та фінансує свій автомобільний парк: дилер BMW в Україні купує лише демонстраційні/безкоштовні автомобілі та фінансує свій дилерський центр. Для цього вони отримують фіксовану маржу (таку саму, що й комісія) за автомобіль, а також додаткову маржу. Єдина відмінність у нас в Україні полягає в тому, що дилери укладають договір із замовником, а не BMW/АВТ Баварія.
Сподіваюся, це прояснило ваше запитання: Україна не постраждала і не постраждає в осяжному майбутньому. В іншому випадку це мало що змінило б для нашої мережі, оскільки деякі з цих елементів уже були запроваджені локально після початку війни в 2014/2015 роках, щоб зменшити капіталомісткість бізнес-моделі для дилерів. - пояснив голова "АВТ Баварія" Ерік Бернінг.
|