Отже, нові правила і формули розмитнення транспортних засобів Уряд сформулював у трьох законопроектах 7466,7467, 7468. Це комплексні законопроекти. Щоб не загружати наших читачів подробицями, сформулюємо головне:
Головні зміни
При розмитненні взагалі не враховується ціна авто
Вартість розмитнення змінюється від віку авто, типу та обсягу двигуна, та чи є він "ексклюзивним"
розмитнення авто рахується за формулами
взагалі виключений фактор людини
скасовуються відрахування у Пенсійний Фонд при першій реєстрації
Як же тепер оподатковується авто
Як і було раніше, оподаткування авто буде складатися з головних чинників: акцизу та ПДВ. Але рахуються вони тепер по-іншому.
Мито чи Ставка?
Уряд пропонує нову схему, де головною буде Ставка. Але суть та ж сама. Ставка більше не буде залежати від початкової вартості авто, як це було з митом, яку можна було занизити, завищити, або ще якось на неї впливати. Тепер ставка рахується за такою формулою:
Ставка=Ставка базова х К, де К - це коефіціет (про нього буде згодом), а Ставка базова змінюється, в залежності від року виробництва ось так.
Тепер повернемося до К-коєфіціенту. Він рахується по такій формулі:
К= Ко х Кт х Кек,
де Ко — коефіцієнт об’єму двигуна, що дорівнює об’єму циліндрів двигуна
внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу, куб. сантиметрів;
Кт — коефіцієнт типу двигуна, що становить:
- для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з
іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом та іншими
типами двигунів, не зазначеними у цьому підпункті, — 1;
- для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння із
запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) — 1,2;
- для транспортних засобів, оснащених двигуном внутрішнього згоряння з
іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом або двигуном
внутрішнього згоряння із запалюванням від
стиснення (дизелем або напівдизелем) та електричним двигуном (одним чи
кількома) — 0,5;
Кек — коефіцієнт ексклюзивності, який застосовується виключно для
транспортних засобів, що є об’єктом оподаткування транспортним податком (податком на роскіш). Їх перелік кожного року надає Кабмін.
Акциз
Акцизний податок рахується за формулою Ставка / 2. Де Ставка рахується за формулою, наведеною вище.
Крім того Прикінцевими та перехідними положеннями проекту Закону пропонується поступове зменшення Ставки базової у формулі ставки
акцизного податку на 30% протягом наступних п’яти років. І починаючи з цього року пропонуються ось такі величини.
ПДВ
Для розрахунку ПДВ пропонується наступна формула Ставка х 3,5 х 20 %. Тобто вперше саме поняття ПДВ - податку на додану вартість взагалі проігноровано. Тепер це буде якесь окреме ПДВ, як похідна від обсягу двигуна автомобіля, а не податок на додану вартість. Крім того, ПДВ тепер для авто буде якесь відмінне від усіх інших товарів, бо для одних авто ПДВ буде, наприклад, 28%, а для інших 15%. Бухгалтерам тепер не позаздриш.
Крім того, у законопроекті ми так і не побачили, а як же рахується загальна вартість розмитнення. Бо такого податку, як Ставка, у нас не існувало і ніде це не пояснено. Крім того, не зафіксовано такого податку і в Угоді про Асоціацію з ЕС, де чітко прописано, що в нас діє мито, і прописані відсотки такого мита. Отже, можна припустити, що мито також залишається. Або потрібно змінювати Угоду про Асоціацію з ЄС.
А що стимулює цей закон?
Окреме та велике питання: Що ж стимулює цей закон? Якщо ретельно дослідити таблиці, то можна побачити, що цим законопроектом Уряд чомусь стимулює завезення вживаних автомобілів віком від 6 років і старше, а продаж нових автомобілів може взагалі паралізувати, бо на якісь моделі сумарний податок може сягнути 50.
Рахуємо на прикладі: У Нового Renault Duster з дизельним двигуном 1,5 л Ставка потягне на 3960 евро, акциз - 1980 евро, ПДВ - 2772 евро. Щось дорогувато, за можливість розмитнювату у смартфоні.
А скільки ж обійдеться розмитнити Opel Insignia 2014 року з 2-літровим дизелем? Ставка 2040 евро. акциз - 1020 евро, ПДВ - 1428 евро.
Висновок
Законопроекти нам здаються ще занадто сирі, але сам тренд на те, щоб зробити розмитнення у Дії є дуже правильним. Нажаль, неозброєнним оком видно, що як сам текст закону, так і формулювання, розрахунки ще треба "допилювати", і бажано, з фахівцями у сфері податків, юристами-міжнародниками та учасниками ринку.
|