У відповідь на його критику закупівлі турецьких автобусів надійшов коментар від Миколаївської міської Ради.
Коментар від Управління транспортного комплексу, зв’язку та телерадіокомунікацій Миколаївської міської ради
До міської влади надходили численні звернення мешканців щодо покращення пасажирських перевезень. Тому розвиток сучасного громадського транспорту є одним із ключових пріоритетів міської ради.
У рамках проєкту «Міський громадський транспорт України» проведено відкритий і прозорий тендер за підтримки Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) на закупівлю низькопідлогових автобусів. Враховано досвід роботи КП «Миколаївпастранс» та визначено ключові технічні вимоги: автоматична коробка передач, низька підлога між дверима, передні двері біля водія та місце для крісла колісного. Ці параметри забезпечують комфорт пасажирів, інклюзивність і безпечну роботу водія.
Перемогу здобула компанія Isuzu (Туреччина), чиї автобуси повністю відповідають усім технічним вимогам. Українські виробники могли подаватися, але один із заводів пропонував автобуси з механічною коробкою, без низької підлоги та без дверей біля водія, а інші виробники, які мали транспорт, що відповідав вимогам, на тендер не подавалися.
Миколаїв завжди підтримує українських виробників. Ще до повномасштабного вторгнення місто закупило 40 тролейбусів марки «Дніпро» з автономним ходом 1 км, які зараз курсують містом. В рамках співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку місто має 40 тролейбусів PTS з автономним ходом 20 км, з яких 18 докупило Королівство Данія.
Завдяки співпраці Миколаївської міської ради та уряду Данії місто отримало 12 автобусів українського виробника ЗАЗ. Ці автобуси курсують на міських маршрутах у віддалені райони, розраховані на 60 пасажирів та обладнані пандусом для людей з інвалідністю.
Міська рада наголошує: усі закупівлі проводяться виключно з урахуванням потреб громади та технічних вимог, а всі рішення — прозорі та обґрунтовані.
Здавалося б, що миколаївці дійсно відкриті і прозорі і так чекали українських виробників на тендер, а ті чомусь не подалися. А вся справа була у технічних вимогах. Як повідомив Дмитро Кисилевський, умови тендеру були виписані під турецького виробника, більше того - під конкретну модель конкретного виробника. Цю інформацію мені підтвердили всі українські виробники автобусів. Повірити в те, що мерія не брала участь в обговоренні умов і вимог до автобусів - неможливо. Розташування мотора в тій чи іншій частині салону або інші такі самі "критично важливі вимоги" - це не правила закупівель. Це умисел. Коли такий умисел - в інтересах іноземного виробника і проти українського виробника - це проблема. Це пряма крадіжка коштів у армії.
Про це і пишуть у коментарях дописувачі. Але, як з'ясувалося у держави не має механізмів впливати на такі тендери, які проподжить Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Як зазначив народний депутат Дмитро Кисилевський, він поки не знайшов інструментів, як може держава і її політика буди відображена у тендерах, які проводить ЄІБ. Але в ході дискусії була виказана слушна думка, що Мінфін підтверджує муніципалітетам залучення кредитів, але він це робить до початку процесу закупівлі. Проте саме в цьому напрямку може бути вдосконалення процедури.
Як політика «Зроблено в Україні» дасть змогу залучити автомобільних інвесторів
|