Верховна Рада взялася за регулювання руху електросамокатів. Підкомітет з питань безпеки дорожнього руху 6 жовтня підтримав законопроєкт, який робить користувачів електросамокатів, моноколіс, сігвеїв та іншого легкого електротранспорту повноцінними учасниками руху. Головна новина: їздити тротуарами дозволять тільки дітям. Дорослим – шукайте велодоріжки або край проїжджої частини.
Також серед нововведень: у правилах дорожнього руху з’явиться спеціальний знак «Рух електросамокатів заборонено», рухатись ними на тротуарах дозволять лише дітям.
Схема виглядає так:
- До 7 років – рух тротуарами тільки під наглядом дорослих
- З 7 до 14 років – тротуари, велодоріжки, двори, парки, сквери
- Від 14 років – велодоріжки або край проїжджої частини
Тобто дорослим на тротуарах офіційно робити нечого. Пріоритет – пішоходам, а не тим, хто летить на 25 км/год між бабусями з сумками. Логічно? Так. Реалістично? Питання відкрите – в Україні велодоріжок мало, а їхати краєм дороги поруч із маршрутками й вантажівками мало хто захоче.
Жорсткого обмеження швидкості в законі не буде – його визначатимуть підзаконними актами. Тобто поки що незрозуміло, яка максимальна швидкість буде дозволена. 25 км/год? 15? Залежатиме від того, що пропишуть у подальших документах.
Нагадаємо, що законопроєкт №3023 ухвалили в першому читанні ще у вересні 2020 року. Тоді теж пропонували дати користувачам окремий статус, заборонити тротуари, зобов’язати носити шоломи та світловідбивачі. Але друге читання так і не відбулося. Поки в Івано-Франківську не ввели заборону восени 2025-го, питання знову не актуалізувалося.
Війна проти малої мобільності. Чому багато міст забороняють електросамокати?
|