Стали відомі українські автовиробники, продукція яких буде підпадати під 15% компенсації
Заступник Міністра економіки України Андрій Телюпа відвідав українських виробників комунальної та спеціалізованої техніки на профільній виставці «Комунтех-2024». Значна кількість представлених тут компаній є членами Федерації Роботодавців України. А підтримка українських виробників і сприяння їх сталому розвитку – ключовий принцип Федерації. Цьому слугує і ряд запроваджених державних програм, співініціатором яких виступила Федерація Роботодавців України:
- програма часткової компенсації вартості вітчизняної техніки і обладнання для АПК, тепер вже масштабована і на інші види техніки і обладнання українського виробництва, і законодавча вимога локалізації виробництва у публічних закупівлях, і гранти на розвиток переробної промисловості, які реалізуються в рамках платформи «Зроблено в Україні».
Кредмаш спеціалізується на виробництві асфальтозмішувальних установок, з високим рівнем безпеки і комп’ютеризації, включаючи сучасні системи управління та дозування. Компанія перейшла на європейські екологічні стандарти, що підвищують вимоги до техніки безпеки. Ця продукція представлена в каталозі "Комунальна техніка для громад", який ми ініціювали та популяризуємо по всій Україні та за кордоном.
До каталогу компанія планує внести і свою техніку, корисну для невеликих громад, - регенератор асфальту, який переробляє асфальтну крошку і відходи, що дуже підходить для ямкового ремонту. А функція прогрівання поверхні дозволяє працювати в погодних умовах до -5°C, що важливо за необхідності термінового аварійного ремонту. Виставковий зразок уже проданий. Це один з прикладів, що українська техніка затребувана і конкурентоспроможна.
Компанія СПЕЦМАШ випускає дорожньо-комунальну техніку. Тут зазначили, що закон про локалізацію дав помітний імпульс роботі та розвитку українських виробників. Підприємства завантажені роботою на 3-4 місяці вперед і приймають замовлення вже на січень та лютий наступного року. Підприємства розширюють свої виробництва і це в результаті матиме позитивний вплив на економіку країни.
TAD – найбільша компанія з виробництва причепів для негабаритних перевезень. Нині вони особливо затребувані, оскільки використовуються для перевезення вітрогенераторів. Також виробник спецтехніки брав участь в національних стендах ФРУ на міжнародних виставках, плануючи експансію на зовнішній ринок. Компанія інвестує у власне виробництво, використовуючи державні гранти та підтримку міжнародних організацій.
Виробник каже, що розвитку сприяє і закон про локалізацію, оскільки раніше приїжджала техніка, забудована польськими та німецькими компаніями: від кузова до бочки. Тепер же європейські компанії поставляють лише шасі, а надбудову вже створюють місцеві виробники. Таким чином рівень локалізації по деяких видах машин досягає до 79%. Нині цей показник зменшився через втрату металургійного виробництва і необхідності закуповувати певні специфічні марки сталі за кордоном. Але й в таких умовах українська складова в тих же причепах перевищує 40%.
Одна з переваг української техніки, яку цінують клієнти, - це можливість замовити певну модифікацію під свої потреби. Змінити конструкцію деяких елементів і виконати замовлення «під ключ». Робимо все за замовленням клієнта, - кажуть на стенді виробника комунальної та спецтехніки – компанії DLight. На виставку також привезли італійський міні-навантажувач з ламаною рамою та багатьма насадками. Планують його вивчити, знайти українських постачальників, замінити дизельний двигун на електричний і випускати вже локалізований продукт, який буде цікавий широкому колу споживачів: від комунальних компаній до логістичних. Це ще один приклад, чому необхідні програми підтримки вітчизняної продукції – без цього не було б сенсу створювати чимало видів власної продукції.
Кажуть, що програма компенсації 15% їм допоможе перемагати в конкуренції в з імпортерами на внутрішньому ринку. В комплексі така підтримка дає можливість реінвестувати у виробництво, нарощувати його та підвищувати якість своєї продукції.
Завод Кобзаренка виробляє різноманітні причепи та навісне обладнання. Вони активно користуються програмою підтримки аграрного сектору – 25% компенсації при купівлі української сільгосптехніки і запеняють: фінансування цієї програми необхідно продовжувати – цього чекають як самі і аграрії, яким потрібно, але складно оновлювати свій парк в теперішніх економічних умовах. Одночасно це і драйвер для виробників техніки.
Крім того, завод готує документи для участі в новій програмі компенсації на 15% для інших видів техніки. Ця програма, зокрема, буде корисною для комунальних підприємств. Завод Кобзаренка планує подавати заявки на причіпну колісну техніку, яка може суттєво полегшити роботу комунальників.
Цікавий приклад локалізації – вакуумний напівпричіп-цистерна, який можна використовувати як в тваринництві, так і для асенізаторських робіт, має італійський насос з українськими складовими. Тож компенсація в 15% збільшить продажі не лише виробника причепів з Сумщини, але й постачальника компонентів "Бондіолі і Павезі Україна" з Тернопільщини.
Завдяки цим програмам українські виробники отримують реальний шанс зміцнити свої позиції на ринку, збільшити та вдосконалити свої виробництва, а в резульМіністерство економіки Україних ринках.
Крім того, буквально на днях Міністерство економіки України затвердило перший перелік техніки, за покупку якої можна отримати компенсацію. Зокрема, до нього ввійшла продукція компаній, які брали участь у виставці і є членами Федерації, - Велмаш-Україна і ТАД.
Які зміни відбулися на ринку комунальної техніки за рік. Підсумки «КомунТех-2024»
|